luni, 25 ianuarie 2016

Paine neagra cu secara




Adeseori mi se pare ca mananc prea mult si sunt prea grasa. Cand aceste ganduri sunt suficient de intense incat sa iau masuri (nu, nu aceea de a-mi schimba garderoba cu totul) unul din ingredientele taiate temporar de pe lista e faina alba. Cautand o reteta de paine din faina integrala de grau si faina de secara am dat peste aceasta, care e si plina de seminte de floarea soarelui si de dovleac - un mare plus, in caietul meu de nu prea mare iubitor de paine pentru care painea trebuie sa aiba  "ceva" ca sa fie atragatoare.  Am redus din cantitatea de miere din reteta originala (totusi, suntem la dieta....) - dar am lasat totusi o lingurita care m-am gandit ca poate ii e de folos drojdiei. E o paine deasa si foarte satioasa, care se face usor daca framantatul il rezolva masina de paine.

ingrediente:
- 375 ml apa calduta
- 1 plic drojdie deshidratata
- 1 lingurita miere
- 330 g faina integrala de grau
- 110 g faina de secara
- 2 1/2 lingurite sare
- 95 g seminte de floarea soarelui
- 30 g seminte de dovleac
metoda:
- se amesteca apa cu mierea si drojdia; se lasa deoparte 5-10 minute;
- se adauga amestecul de fainuri cu sare si se framanta 5-10 minute;
- daca framanta masina de facut paine, intre timp bucatareasa se poate ocupa de prajitul semintelor intr-o tigaie neaderenta, fara ulei, pana cand acestea se rumenesc usor;
- se adauga semintele si se framanta aluatul de cateva ori, cu mana, pana cand samburii sunt uniform distribuiti in aluat;
- se pune aluatul intr-un bol care se acopera cu folie de bucatarie; se lasa la dospit intr-un loc caldut pana cand isi dubleaza volumul - intre 1 ora si jumatate si 2 ore;
- se scot bulele de gaz din aluat, lovindu-l cu pumnul; se lasa din nou la dospit o ora;
- se modeleaza aluatul in forma alungita si se aseaza intr-o tava (23 cm) tapetata cu hartie de copt; se lasa din nou la dospit o ora;
- se coace painea la 180 grade C timp de 45-60 de minute; painea e coapta daca suna a gol cand e lovita la partea inferioara;
- se lasa painea la racit in tava 20 de minute, apoi se scoate pe un gratar unde se lasa sa se raceasca complet, inainte de a o taia.


Pofta buna!

P.S. Mezelul ce se zareste in poza din mijloc este productie proprie, facut dupa o reteta de la Aiud pentru care multumesc si pe aceasta cale.

4 comentarii:

  1. Si nu se pune faina alba deloc? Eu stiam ca se foloseste in amestec, pt a nu iesi aluatul umed, greu. Daca iese normal, as incerca si eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. painea nu iese umeda ca cele de secara 100% din cauza ca are si faina de grau , integrala ce-i drept, dar are efect; se vede si in poze ca nu e "lipicioasa".

      Ștergere
  2. buna ziua. ce cantitate de drojdie uscata? (am vazut plicuri de 7 gr dar si de 9 gr). multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincera sa fiu, nu mai stiu.... As folosi de oricare daca scrie pe pliculet ca e pentru 500 g de faina.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...