luni, 19 august 2013

Galette cu rosii coapte




Am refacut, cu mici modificari, singura reteta de pe blog care nu avea poza - o tarta extraordinara de care mi-am amintit atunci cand Diana a lansat tema actiunii "Dulce Romanie" pentru luna august: rosiile, care imi plac foarte mult si totusi vad ca nu am decat 16 retete cu rosii - o situatie care trebuie remediata vara asta....

ingrediente pentru aluat:
- 200 g faina
- 100 g unt rece taiat cubulete
- 1 lingura smantana
- 1 ou
- 1 lingurita ierburi italienesti (amestec de busuioc, maghiran, oregano, cimbru, rozmarin si patrunjel)
- praf de sare
ingrediente pentru umplutura:
- 400 g rosii (aici, 2 bucati)
- 1 ceapa
- 150 ml vin alb
- rozmarin
- telemea de capra
metoda:
- din faina, unt, ou, smantana, sare si ierburi italienesti se face rapid un aluat care se inveleste in folie de plastic si se lasa in frigider minim 30 de minute;
- rosiile se taie felii de aproximativ 1 cm grosime care se aseaza intr-o tava pe hartie de copt; se presara pe ele sare, se stropesc cu ulei si se coc 30 de minute in cuptorul incins pe mediu, intorcandu-le pe partea cealalta dupa primele 15 minute;
- ceapa taiata solzisori se caleste intr-o lingura de ulei; cand devine sticloasa se adauga rozmarin si vin alb si se lasa la fiert cam 30-40 de minute, pana scade lichidul;
- se imparte aluatul in doua; se intinde fiecare bucata pe hartie de copt, in forma de disc cu grosimea de 2-3 mm; se aseaza deasupra ceapa, lasand o margine de aluat de vreo 4 cm neacoperita, apoi feliile de rosii si branza sfaramata; se aduna marginea de aluat peste umplutura, se aseaza tartele pe tava cuptorului si se coc 25-30 de minute.


Pofta buna!

12 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. :)) eu ma bucur ca pe-aici nu mai e asa de cald, si pot face focul in cuptor ....

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Haha! Nu-i chiar cea mai simpla tarta, dar merita efortul!

      Ștergere
  3. Nu am mancat inca dar stiu sigur ca-mi place la ce ingrediente are :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi plac foarte mult toate ingredientele, de fapt branza nici nu era in varianta 1 dar a ajuns aici tocmai pe motiv ca as pune-o in orice :))

      Ștergere
  4. Cu siguranta dupa parada colectia ta de retete cu rosii se va imbogati, Liana ;). Tarta ta e divina si cred ca adaugarea branzei a fost o idee buna ( spune o mare consumatoare de branza) :)). Multumesc <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma mir si eu cand fac ceva de mancare ce nu contine branza :)). Abia astept parada!

      Ștergere
  5. Am incercat tarta ta, de fapt am schimbat un pic reteta, si a iesit foarte buna! Mersi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-am dat un punct de plecare bun :)), mi se intampla si mie mereu sa schimb una-alta cand fac o reteta, depinde de cheful de moment sau de ce am la indemana.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...