duminică, 29 iulie 2012

Biscuiti cu alune si cardamom

Fiind in luna biscuitilor datorita temei de la Daring Bakers pentru iulie 2012 mi-au sarit in ochi acesti biscuiti dulci peste care am dat in plimbarile mele pe bloguri culinare. Am gasit reteta pe site-ul "Culinary anthropologist" ai carui autori englezi au batut lumea in lung si-n lat cu ocazia calatoriilor lor culinare, au petrecut ceva timp si in Romania acum 3, 4 ani si puteti citi aici  despre aventurile lor pe meleagurile noastre.

ingrediente:
- 225 gr faina 000 cernuta
- 1 lingurita cardamom macinat  (am auzit-o pe Anna Olson spunand ca acest condiemnt poate fi inlocuit cu piper si scortisoara, in parti egale)
- 1/4 lingurita praf de copt
- 150 gr unt moale
- 130 gr zahar + 80 gr
- 1 ou + 1 albus
- 85 gr alune, tocate mare (sau alt fel de samburi - nuci, fistic)
- o lingura frisca lichida
- praf de sare
metoda:
- se amesteca faina cu cardamom si praf de copt;
- se freaca untul cu 130 gr zahar; se adauga oul, un praf de sare; apoi amestecul cu faina si alunele;
- se formeaza doi cilindri de aluat care se invelesc in folie si se lasa in frigider 4 ore sau peste noapte;
- se incinge cuptorul la 170 grade C;
- se bate albusul cu o lingura de frisca lichida (reteta originala cerea galbenus, dar aici m-am gandit eu ca as putea sa fac biscuitii mai "light" - haha! );
- se amesteca 80 gr zahar cu un praf de sare;
- cilindrii de aluat se ung cu albusul batut, apoi se presara zahar (si chiar ca se presara, fiind si putina sare pe-acolo....) acoperind bine suprafata de aluat;
- se taie aluatul in felii de circa 3 mm grosime care se pun pe hartie de copt; am incercat si sa ung aluatul cu albus, sa-l tai si apoi sa rostogolesc fiecare felie prin zahar - parca asa s-a lipit mai mult;
- se coc aproximativ 15 minute, pana cand marginile devin putin bronzate; se pot pastra pana la o saptamana intr-o cutie inchisa.
De rontait ei singuri sau cu panna cotta .

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...