sâmbătă, 14 februarie 2015

Terci de ovaz x 3




Terciul de ovaz m-a dus cu gandul intotdeauna la bietul David Copperfield, a carui poveste o ascultam pe disc in copilarie. Imi inchipuiam ca trebuie sa fie o mancare cu totul neapetisanta, nici buna, nici frumoasa, mancabila doar cand nu ai de unde alege. Acum folosesc fulgii de ovaz in tot felul de biscuiti, paine, sau deserturi, imi place gustul lor ce aduce a nuca, iar dupa ce am citit ca cercetatorii britanici au descoperit ca "porridge"-ul lor face bine la sanatate, m-am hotarat sa-l incerc si eu, sub forma de gustare / mic dejun putin dulce. Iata ce-a iesit:


ingrediente - reteta de baza (vreo 6 portii):
- 100 g fulgi de ovaz = 1 cana (nu din cei "instant")
- 720 ml apa = 3 cani
- 1 praf de sare
metoda:
- se pun fulgii, apa si sarea intr-un vas pe foc; se fierbe, amestecand din cand in cand, 10-20 de minute, pana cand fulgii s-au inmuiat si terciul ajunge la consistenta dorita.
Se aromatizeaza si se indulcesc dupa gust, inspiratie de moment, camara si anotimp. Eu am incercat 3 variante:

1. Terci de ovaz cu iaurt, miere si nuci



Inspirat de desertul grecesc cu iaurt, miere si nuci - amestecate toate cu fiertura de ovaz.

2. Terci de ovaz cu sirop de capsuni si nuca de cocos 



3. Terci de ovaz cu unt de arahide, fulgi de ciocolata si banane



O varianta destul de calorica, daca tot e atat de sanatos terciul simplu.... Se amesteca acesta cu unt de arahide si putin lapte, iar deasupra se presara banana taiata cubulete si fulgi de ciocolata.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...