joi, 30 iunie 2011

Chiftele din dovlecei, cu salata de rosii si feta


Parca nu-s "chiftele". Le-as zice placintele, dar acest cuvant are prea multe intelesuri. Crochete ... parca n-ar fi; in engleza le zice "fritters" - sa traducem asta cu "prajite"? N-am idee, dar oricum le-am spune, sunt foarte bune! Sunt excelente langa o salata simpla de rosii cu feta si ulei de masline.
ingrediente:
- 3 dovlecei (1.2 kg, cantariti necuratati, cum ii luam din piata)
- 3 oua
- 150 gr faina
- o ceapa
- sare, piper
metoda:
- se spala dovleceii si se curata; se dau pe razatoarea mare, se amesteca cu o lingurita de sare si se lasa la scurs cam 10 minute; in acest timp se face salata din rosii+feta+ulei de masline, nimic de povestit;
- se bat usor ouale; se adauga ceapa tocata; se stoarce dovlecelul si se adauga in vasul cu ouale si ceapa, se adauga faina si se amesteca bine;
- se potriveste de sare si piper;
- se incinge putin ulei intr-o tigaie de teflon si se pune cate o lingura din compozitia cu dovlecei, aplatizand putin; in tigaia mea incap 4 placintele deodata;
- se prajesc pe ambele fete; fiind subtirele nu dureaza mult - poate 5 minute pentru o sarja.


Pofta buna!

7 comentarii:

  1. Bune chestii :))
    Si mie-mi place dovlecelul adaugat in diverse ;).

    RăspundețiȘtergere
  2. Gaby, acum incep si eu sa descopar bunatati din dovlecel, pentru ca el in sine nu-mi prea place, dar in combinatii poate fi foarte bun.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu obisnuiesc sa fac in fiecare vara chiftele de dovlecei cruzi, o reteta asemanatoare de la Sanda Marin (1 kg dovlecei, 1 ou, 30gr faina, 50 gr telemea desarata, marar, piper - fara ceapa).
    Tocmai mi s-a facut pofta, ma duc la piata sa iau dovlecei si marar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suna bine partea cu telemaua, o sa incerc, dar fara marar ca nu-mi place deloc, si pastrez ceapa ca da bine si o suportam :)

      Ștergere
    2. Ce-aveti, oameni buni, cu mararul? nici fostul meu sot nu-l suporta, asa ca am divortat pana la urma. Mararul, o iubire vesnica :))
      Fiica-mea nu suporta ceapa calita, asa ca n-o pot folosi.
      Sa-ti spun drept, fara marar reteta mi s-ar parea ca nu are niciun haz, asa nu o mai recomand.

      Ștergere
    3. Editia mea de Sanda Marin are chiftelute de dovleac cum zici tu dar fara branza, asa ca voi incerca eu combinatia cu ceapa si branza fara marar :))

      Ștergere
  4. Scuze, le-am incurcat! Nu Sanda Marin, ca asta-i antediluviana, ci Silvia Jurcovan. Mie mi se par la fel de vechi amandoua, de asta le tot incurc.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...