marți, 27 noiembrie 2012

Chocolate crinkles



Chocolate crinkles sunt niste fursecuri foarte aratoase si gustoase. Este cea de-a doua reteta pe care am incercat-o pentru provocarea Daring Bakers din noiembrie 2012. Am citit ca fursecurile acestea nu ies foarte bine daca sunt tavalite doar prin zahar pudra cum spune reteta pe care am urmat-o, asa ca am folosit doua tipuri de zahar; totusi am facut cateva doar cu zahar pudra si la majoritatea nu am observat nici o diferenta fata de cele care aveau si zahar tos, asa ca - myth busted! Crusta mai palida de pe fursecurile mai putin reusite am pus-o pe seama faptului ca era mai cald aluatul si a "topit" o parte din zaharul pudra.

ingrediente (pentru aprox. 80 de bucati):
- 170 gr ciocolata amaruie
- 300 gr faina
- 15 gr cacao
- 5 gr praf de copt (2 lingurite)
- 4 gr sare (3/4 lgt)
- 110 gr unt
- 275 gr zahar brun
- 2 oua mari
- 60 ml lapte
- 1 lingurita extract de vanilie
- 75 gr zahar pudra
- 75 gr zahar tos
metoda:
- se topeste ciocolata tocata pe baie de abur, amestecand; se lasa deoparte;
- se amesteca faina cu praful de copt, cacao si sare;
- se freaca untul cu zaharul brun pana devine cremos, cam 3 minute daca se foloseste un mixer; se adauga ouale, unul cate unul, apoi ciocolata topita, laptele si vanilia, iar la urma faina; se inveleste aluatul in folie transparenta si se lasa in frigider 2-3 ore;
- se incinge cuptorul la 180 grade C;
- se scoate din frigider jumatate din aluat;
- se formeaza intre palme bilute de aluat de circa 2 cm diametru, care se tavalesc in zahar tos, apoi in zahar pudra, se aseaza pe tava cu hartie de copt lasand cam 3 cm distanta intre ele; dupa cateva bilute incepe sa se lipeasca aluatul de palme, asa ca am lucrat in fata geamului deschis: modelat 5-6 bile - spalat pe maini cu apa rece - tavalit bilele prin cele doua tipuri de zahar -  modelat iar cateva bilute etc;


- se coc 15 minute, apoi se scot pe un gratar cu hartie cu tot - fursecurile sunt inca moi dar se vor intari cand se racesc;
- se procedeaza identic cu restul de aluat;


- se pastreaza pana la 5 zile in cutii inchise.



Pofta buna!

Holiday season is the time for sharing and Peta of Peta Eats is sharing a dozen cookies, some classics and some of her own, from all over the world with us. 

9 comentarii:

  1. I love chocolate crinkles, they are so delicious and decorative.

    RăspundețiȘtergere
  2. your crinkles cracked up beautifully, great job!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. this was the first time I made them so I guess I was lucky with those cracks :)

      Ștergere
  3. Your Chocolate Crinkles look fantastic and so perfect!
    Delicious! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. De Craciun neaparat sa le incerc si eu,de vreo doi ani tot planuiesc sa le fac. Sunt foarte reusite ale tale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le vazusem si eu de ceva vreme dar tot nu le venea randul, noroc cu Daring Bakers ca le-am facut, in sfarsit!

      Ștergere
  5. Liana, tocmai ai primit un premiu la mine pe blog ;)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...