marți, 27 decembrie 2011

Paine cu maia pentru Daring Bakers


In luna decembrie 2011 provocarea lansata la Daring Bakers are titlul "letting nature do the work: sourdough challenge" si consta in a face o paine folosind maia naturala facuta de noi. Cum poti sa faci o paine folosind doar 3 ingrediente - apa, faina si sare - este intr-adevar un subiect fascinant, pe care l-am descoperit acum cateva luni pe blogul Codrutei care are rabdarea si pasiunea sa descalceasca informatiile disponibile pe internet, sa le verifice si sa le explice apoi limpede si clar. Am facut o maia, inca din vara, dupa instructiunile ei, si cu ocazia provocarii mi-am dat seama ce multe am invatat de la Codruta despre maia, desi mi se pare ca nu stiu nimic...  Acum maiaua mea traieste in frigider si fac paine aproape la fiecare sfarsit de saptamana.
Reteta propusa la Daring Bakers produce o maia mai putin hidratata decat a mea, care e 100% hidratare - asta inseamna ca de la inceput, si la fiecare "hranire", se pune cata faina tot atata apa, dar cum nu am ce face cu doua maiale - si nici sa omor vre-una nu pot - am decis sa adaptez reteta de French Country Bread la maiaua mea. Au urmat calcule multe, nu mai complicate decat regula de 3 simpla, dar cu multe adunari si impartiri.
In cele din urma, ametita de tot, am folosit cantitatile date in reteta, fara nici o adaptare, lucru care a produs un aluat cu 81% hidratare, adica destul de moale, dar din care am reusit totusi sa fac o paine:

Reteta aleasa pentru prezentare: felii de ciuperci cu ceapa si usturoi, sare, piper si cimbru - coapte in cuptor, si apoi servite cu felii de paine - unse cu ulei de masline si coapte si ele in cuptor sub grill:


Pentru cei care vor dori sa incerce painea aceasta, gasiti aici provocarea lunii decembrie, mai bine explicata decat o pot face eu. Pentru cei curiosi sa stie ce este maiaua, cum se face si cum se foloseste - Apa.Faina.Sare.  este o sursa inegalabila de informatii.
Si pentru ca se apropie sfarsitul de an si e vremea bilanturilor, iata productia proprie de paine cu maia din aces an :

Pofta buna!


Blog-checking lines: Our Daring Bakers Host for December 2011 was Jessica of My Recipe Project and she showed us how fun it is to create Sour Dough bread in our own kitchens! She provided us with Sour Dough recipes from Bread Matters by AndrewWhitley as well as delicious recipes to use our Sour Dough bread in from Tonia George’s Things on Toast and Canteen’s Great British Food!


10 comentarii:

  1. Your bread looks beautiful! Great work.

    RăspundețiȘtergere
  2. FancyCake, multumesc de vizita! Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  3. Jenny, Ruth, Korena - thank you for your words!

    RăspundețiȘtergere
  4. liana, ce rau imi pare ca n-am stiut la timp de provocare, mi-ar fi placut sa particip. E foarte faina painea ta la 81,8% hidratare nu a fost foarte usor sa lucrezi aluatul, imi imaginez! reteta originala avea un aluat la 72-73% (calculat rapid, considerand ca maiaua lor e ~66% hidratare). Bravo tie!
    ps. daca mai ai batai de cap altadata cu transformarea hidratarilor, poti sa ma intrebi :)
    te pup si iti doresc un an 2012 extraordinar!
    codruta

    RăspundețiȘtergere
  5. Codruta, pentru aluatul asta moale mi-am cumparat raclete (ce-i drept de plastic pentru ca inca n-am vazut nicaieri de metal) asa ca tot a fost buna la ceva "adaptarea" mea :).
    Sa fie un an minunat si pentru tine!

    RăspundețiȘtergere
  6. N-am stiut ca si tu te pricepi la paine:) eu sunt la inceput,la sfarsit de saptamana fac prima mea paine cu maia. A crescut,s-a dublat ,sa vedem cum ma descurc si la copt:)) A ta e superba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ma prea pricep eu la paine dar ma stradui :)... tot ce stiu am invatat de la Codruta, mi-am facut in vara maia si de atunci exersez si eu la fiecare sfarsit de saptamana. Succes la copt! :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...