joi, 13 februarie 2014

Bezele cu nuci



Mi-am amintit de pricomigdale pentru ca: 1. mereu imi raman albusuri cu care nu stiu ce sa fac si 2. mi-e plin podul de nuci....  Aceasta reteta e din cartea de bucate a Silviei Jurcovan, si cu toate ca acolo sunt numite "pricomigdale", mie mi s-au parut bezele in toata regula: exterior crocant, usoare, umflate, deloc gumoase sau ca un fursec cum imi amintesc eu ca ar fi pricomigdalele. Daca n-am dreptate cu categorisirea asta si stiti ca e altfel, spuneti-mi si mie. Pana una alta, le voi zice bezele cu nuca.


ingrediente:
- 3 albusuri
- 200 g zahar tos
- 200 g nuci macinate
- 1 lingurita esenta de vanilie (in carte era esenta de migdale dar am naturala de vanilie asa ca am folosit-o; se asemenea, cartea zicea si 20 ml rom, care mie nu-mi place deci nu am, si prea tarziu m-am gandit ca un lichior de cafea probabil ar fi mers in loc de rom);

metoda:
- se coc nucile in cuptor, la foc mic, 10-15 minute, scuturand tava din cand in cand;
- se lasa putin la racit, apoi se freaca nucile intre palme sa se desprinda mare parte din cojite;
- se macina nucile;
- se incinge cuptorul pe mediu;
- albusurile se bat spuma;
- se aseaza bolul cu spuma deasupra unui vas cu apa clocotita, la foc mic; se adauga treptat zaharul, batand intr-una; se mai bat pe baie de abur 5 minute, pana se intareste spuma, insistand cu telul pe peretii bolului; se adauga nucile macinate si esenta de vanilie si se amesteca bine;
- se ia din compozitia de bezea cu nuci de pe magini si nu se mai amesteca; se aseaza gramajoare de spuma in tava tapetata cu hartie de copt, la 2-3 cm distanta; se introduce tava in cuptor si se da focul la minim;
- se coc bezelele 25-30 de minute pana se rumenesc putin si crapa la suprafata; in primele 15 minute nu se deschide cuptorul.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...