duminică, 24 februarie 2013

Galette cu ceapa (rosie) caramelizata si branza (albastra)




N-am mai facut demult o tarta iar cand am vazut-o pe aceasta pe foodgawker mi-am amintit brusc si dureros de vechea dragoste. Galette inseamna tarta in forma ei cea mai simpla, pentru care nu e nevoie de forma speciala. Fie ca e dulce ori sarata, e alcatuita dintr-un aluat crocant cu unt si o umplutura de obicei nu foarte complicata.

ingrediente:
- 140 gr faina 000
- 70 gr unt rece taiat cubulete
- 1 ou
- 1 lingurita ierburi de provence
- 300 gr ceapa rosie
- 1 lingurita sare
- 1 lingurita zahar
- 1/2 lingurita otet balsamic
- ulei pentru prajit
- 75 gr branza cu mucegai albastru
metoda:
- se amesteca faina cu verdeturile; se adauga untul in robotul de bucatarie, peste faina, si se amesteca pana cand se obtin firmituri; se adauga oul; se proceseaza scurt, doar pana cand se aduna aluatul; se inveleste in folie si se lasa in frigider minim 30 de minute;
- se curata ceapa si se taie solzisori; se incinge ulei (2-3 linguri) intr-o tigaie, se adauga ceapa, otet, sare si zahar, si se calesc amestecand mereu; se tine pe foc pana cand ceapa depaseste stadiul de sticloasa si moale si ajunge sa fie aurie si crocanta - cam 10-15 minute; se lasa la racit;
- se incinge cuptorul pe mediu;
- se intinde aluatul pana ajunge la 1/2 cm grosime;
- se aranjeaza ceapa peste aluat, lasand margini libere de aproximativ 3 cm;
- se presara branza sfaramata, apoi se aduna marginile libere peste umplutura;
- se coace tarta 20-25 de minute, pana cand aluatul devine auriu.

Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Si mie imi place, am sa fac si eu una cu legume!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti incerca cu legume coapte, ceva de genul asta: http://caietcuretete.blogspot.ro/2012/03/galette-cu-legume-coapte.html
      ce bine ca mi-ai amintit ... ;)

      Ștergere
  2. Foarte buna tarta. Imi place mult ceapa caramelizata.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...