luni, 12 noiembrie 2012

Ciorba radauteana



Manifestarea cultural-artistica "Dulce Romanie" implineste doi ani, ocazie cu care inventatoarea ei este din nou gazda si propune ca tema "preparate romanesti", urmand ca in 1 Decembrie sa adune toate retele participante intr-o parada de sarbatoare. Mi-a placut ideea, m-am gandit de multa vreme sa-mi largesc repertoriul de retete romanesti si-am zis sa fiu si eu putin patrioata, cu toate ca adeseori e greu sa ai asemenea simtaminte cand traiesti in Romania...
Ciorba radauteana a fost parca inventata pentru mine: are gustul ciorbei de burta (care imi place foarte mult) si bucati de carne de pui in loc de bucatile de burta (care nu imi plac deloc), asa ca dupa ce bucatarul meu personal a mancat prima data ciorba asta, undeva in Moldova, a venit incantat acasa cu reteta. Iat-o:

ingrediente (ies cam multe portii, trebuie sa invitati pe cineva la masa!):
- 4 bucati spate de pui
- 2 bucati piept de pui
- 1 - 1,5 kg morcovi
- 1/2 radacina de telina
- 1 legatura patrunjel verde
- 1 capatana de usturoi
- 2 galbenusuri
- 300 ml smantana
- 2 linguri otet
metoda:
- se pune la fiert in multa apa spatele de pui cu putina sare; se lasa sa fiarba o ora;
- intre timp se rad legumele pe razatoarea mare;
- pieptul de pui se taie cubulete (2-3 cm);
- se scoate spatele din supa si se pun in ea legumele si pieptul de pui si se lasa sa fiarba o ora; se completeaza cu apa din cand in cand, astfel incat volumul supei cu tot ce e in ea sa fie cam 6 l;
- dupa jumatate de ora se adauga otetul, iar dupa inca 30 de minute usturoiul zdrobit si patrunjelul; se adauga carnea de pe spatele de pui si se mai fierb 15 minute;
- se freaca cele 2 galbenusuri cu un varf de cutit de sare, apoi se adauga treptat smantana; se amesteca bine apoi se adauga apa rece - atata cat sa se dubleze volumul dresaturii care se toarna apoi incet in supa; se lasa sa mai dea un clocot, se pune capacul si se stinge focul.
Ciorba se serveste cu ardei iuti si cu smantana.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...