luni, 1 decembrie 2014

Tarta cu jeleu de struguri



Cand am facut jeleul de struguri vazusem deja in cartea cea frumoasa numita "Tarts and pies" aceasta minunatie, ea fiind motivul principal pentru care am facut cele 3 portii de jeleu de pus pe iarna. E o tarta destul de subtire, si nu trebuie mai multa umplutura pentru ca jeleul e foarte aromat, are un gust dulce-acrisor care se combina perfect cu crusta crocanta cu unt. Intra cu siguranta in "top 10" al tartelor dulci!

ingrediente:
- 300 g faina 000
- 50 g zahar tos
- un praf de sare
- 200 g unt 80% grasime
- 60-70 ml apa rece
- 1 ou batut usor
- zahar pentru presarat deasupra
- 1 borcan jeleu de struguri
metoda:
- se face aluatul in robotul de bucatarie: se amesteca faina cu zaharul si cu sarea; se adauga untul rece taiat cubulete; se amesteca pana cand compozitia are aspect de firmituri; se adauga apa - incepeti cu 60 ml si adaugati treptat, cate putin, pana cand aluatul se aduna;
- se formeaza doua discuri de aluat care se invelesc in folie de plastic si se lasa in frigider minim o ora, cel mai bine peste noapte;
- pe blatul usor infainat se intinde o bucata de aluat, pana cand ajunge la grosimea de 3 mm; reteta originala spunea sa folosim o tava de 22 de cm diametru, de care nu am (!!!!...?...!!!) asa ca am intins aluatul ceva mai subtire, tava mea avand cam 26 cm, si a trebuit sa folosesc un borcan intreg de jeleu, nu doar 240 ml  cum spunea reteta originala;
- se aseaza aluatul in tava de copt; se intinde si cealalata bucata de aluat care va deveni capacul tartei; se aseaza pe o tava mai mare, pe hartie de copt; se pun la frigider pentru 30 de minute ambele foi de aluat;
- cand s-a intarit putin se scoate aluatul-capac din frigider si se decupeaza un "ciorchine" cu ajutorul a doua forme metalice - una de 1 cm, cealalta de 2.5 cm diametru; eu am folosit o forma de decupat scones si un dui; cu un cutit cu varf ascutit se decupeaza codita ciorchinelui;  se pune iar la frigider pentru 30 de minute;


- se incinge cuptorul la 190 grade C;
- se intinde un borcan de jeleu de struguri pe baza tartei; se ung marginile cu ou batut; se aranjeaza deasupra capacul, centrand modelul decupat; se preseaza cu grija marginile, apoi se taie surplusul cu un cutit; se unge tarta cu ou batut, se presara zahar tos si se pune din nou la frigider pentru 30 de miunte;
- se coace tarta 15 minute, apoi se scoate si se loveste usor de blatul de lucru pentru a scoate bulele de aer; se coace mai departe 15-20 de minute.
Se taie doar cand s-a racit complet. Se poate servi cu frisca, dar mie mi-a placut cu iaurt.




Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Eu sunt foarte bucuroasa ca mai am multe borcane de jeleu de struguri, sa repet tarta iar si iar si iar ...

      Ștergere
  2. Grape jelly is such a great idea on its own, making a tart even better. It might be too late to make it this year, but the store bought jelly could work just fine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I made grape jelly for the fist time this year, and it is so good that | made 3 batches :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...