miercuri, 13 iunie 2012

Tacos (un fel de)


Taco e un fel de mancare mexican alcatuit din tortilla de porumb sau de grau umplute cu carne, branza, legume sau fructe de mare. Varietetea acestor tacos fiind imensa imi inchipui ca si reteta aceasta poate sta sub aceasta denumire, desi ... nu stiu daca mexicanii ar fi de acord! Din studiile mele pe world wide web am inteles ca tortillas au in componenta o faina de porumb care nu cred  ca se gaseste pe-aici, iar cum cele de cumparat au o lista de ingrediente cam suspecta am ales sa fac eu lipii din faina de grau.

ingrediente:
- 500 gr carne tocata de porc
- 2 cepe mici
- 3 catei de usturoi
- o lingurita chimion
- fulgi de ardei iute
- 1 conserva rosii
- 1 conserva fasole rosie
- 2 linguri pasta de gogosari (optional)
pentru lipii (8 bucati):
- 320 gr faina 650
- 180 ml apa
- 3 linguri ulei de masline
- jumatate lingurita sare
pentru servit: 
- salata verde
- rosii, porumb
- cascaval ras


metoda:
- se caleste ceapa tocata in 2 linguri de ulei; se adauga usturoiul taiat felii subtiri; se adauga chimionul si fulgii de ardei iute, amestecand - cam 1 minut; se adauga carnea tocata si 200 ml apa si se lasa la fiert;
- cand carnea e fiarta si zeama a scazut se adauga rosiile tocate, pasta de gogosari, se potriveste de sare si piper; se mai fierbe 10 minute; se adauga fasolea si se lasa sa mai dea un clocot;
- pentru lipii se amesteca toate ingredientele si se framanta putin astfel incat sa se obtina un aluat fin; se acopera si se lasa sa se odihneasca 10 minute; se imparte aluatul in 8 bucati care se intind cat de subtire se poate pe blatul usor infainat, apoi se coc pe ambele fete intr-o tigaie de teflon (fara ulei) la foc moderat;
- se prezinta pe masa lipiile, carnea si celelalte ingrediente  separat astfel incat fiecare mesean sa isi compuna taco dupa gust.



Pofta buna!

7 comentarii:

  1. am tot cautat si eu faina de porumb, dar lumea se uita ciudat cand intreb:) cred ca am vazut pe un site de pe la noi, nu mai stiu unde. dar mi-ai facut pofta, ca nu am mai mancat de mai bine de o luna lipie cu "ceva" :) btw, piatra de copt face o imensa diferenta, daca nu ti-ai luat, ia-ti ca o sa te surprinda fain:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Varianta asta e foarte buna, lipie cu un pic de carne si salata , poti sa-i faci si un pic de guacamole ca tot e de pe acelasi continent ...
      no acuma alta bataie de cap, sa caut piatra ... offf :))

      Ștergere
    2. Pt faina de porumb: se cumpara o moara, costa cam 100-120 euro, se vintura bine boabele de porum eventual se pun intro galeata cu apa, se agita bine se scurg si se lasa sa se usuce bine la soare. se monteaza la moara sita cu gaurile cele mai mici, se macina se cerne. Va rezullta o faina la fel de fina ca cea de griu.

      Ștergere
    3. Pt faina de porumb: se cumpara o moara, costa cam 100-120 euro, se vintura bine boabele de porum eventual se pun intro galeata cu apa, se agita bine se scurg si se lasa sa se usuce bine la soare. se monteaza la moara sita cu gaurile cele mai mici, se macina se cerne. Va rezullta o faina la fel de fina ca cea de griu.

      Ștergere
    4. Ar fi interesant, dar cam mare "bataia de cap" pentru nevoile noastre. Dar anul trecut am pus in gradina ceva porumb, asa ca nu m-as mira ca in cativa ani sa deschid fabrica de tacos home-made si cu totul si cu totul eco-bio :))

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...