luni, 19 noiembrie 2012

Buzunarele cu pui si merisoare



In luna noiembrie Ama mi-a repartizat blogul "Dulce sau Sarat" ca sursa de inspiratie pentru bucatareala in secret. Am ales buzunarelele cu pui pentru ca (din pacate) sunt topita dupa orice pachetel de aluat cu umplutura! La aceata reteta am modificat ingredientele umpluturii dupa pofta de moment combinand pieptul de pui cu merisoare uscate. Cum nu am facut niciodata aluat de tarta cu praf de copt am incercat reteta Alinei (reducand cantitatea de unt) si a iesit o crusta superba : usoara, cu gust puternic de unt, crocanta si sfarmicioasa. Multumesc de reteta!

ingrediente pentru aluat:
- 280 gr faina 000
- praf de sare
- 1/2 lingurita praf de copt
- 200 gr unt rece taiat cubulete
- 1 ou si 2 linguri apa rece
- 1 lingurita zeama de lamaie
- ou batut pentru uns deasupra
ingrediente pentru umplutura:
- 1 piept de pui (500 gr)
- 3 linguri merisoare uscate (50 gr)
- 1 lingura visinata si 2 linguri apa
- ienibahar si usturoi granulat - cate un varf de cutit
- sare, piper, cimbru
- 1 ceapa
metoda:
-  se prepara aluatul in robotul de bucatarie : intai se amesteca faina cu praf de copt, sare si unt, cu piesa in forma de S a robotului; cand compozitia are aspect de firmituri se adauga oul batut si amestecat cu apa si seama de lamaie; nu se lucreaza prea mult aluatul si daca nu se leaga repede se framanta cu mana de 2-3 ori; se inveleste in folie alimentara si se lasa in frigider 30 de minute;
- se pun la inmuiat merisoarele in visinata si 2 linguri de apa;
- se toaca ceapa, iar pieptul de pui se taie cubulete cu latura de aprox. 1 cm;
- se caleste ceapa in putin ulei; cand s-a inmuiat se adauga carnea, amestecand;
- cand carnea e gatita la suprafata se adauga merisoarele cu tot cu lichidul in care au stat; se condimenteaza si se lasa la fiert, la foc mic, amestecand din cand in cand, pana scade zeama;
-  se incinge cuptorul la 180 gr C;
- se imparte aluatul in 6 (ar fi mers si in 8, ieseau niste buzunarele mai pe masura diminutivului din nume); fiecare bucata de aluat se intinde in forma de disc pe blatul usor infainat; se pun cam 2 linguri de umplutura, se indoaie aluatul formand buzunaroiul buzunarul, se preseaza bine marginile;
- se ung buzunarelele cu ou batut si se coc 20 - 25 de minute, pana devin aurii.



Pofta buna!




10 comentarii:

  1. Foarte bune,si eu sunt topita dupa asa bunatati,ma pot servi cu una,,,,doua,,,,,!!!!!!!o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DIn fericire sunt destul de consistente asa ca ma pot opri din mancat dupa prima ... :)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Si mie imi plac foarte mult, si mi-e ciuda cand vad in poze merisoarele americanesti, maaari si frumoase!...

      Ștergere
  3. Super combinatia de pui cu merisoare, iar "buzunaroiul" arata tare bine :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au fost foarte bune, abia astept sa uit cate calorii au si sa le mai fac o data :))

      Ștergere
  4. Tare faine buzunarasele tale.Imi place combinatia cu merioasoare.

    PS:pe la Lidl nu gasesti merisoare din cele mari?La noi cand e saptamana americana mai apar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca-ti plac :)
      Ma gandeam la merisoarele proaspete, cele care se gasesc la piata prin luna septembrie, cele uscate sunt intr-adevar mai mari, iar la Lidl nu stiu sa fie decat uscate. Multumesc de idee, oricum!

      Ștergere
  5. Intr-adevar delicioase, eu am gasit fructe de merisor la 500g la un pret super aici:
    http://ameplant.ro/produs.php?id=1120&denumire=Merisor_confiat_500g , chiar m-a incantat reteta mai ales din pricina proprietatilor pe care le poseda merisoarele. Recomand!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu ultima data le-am luat din piata mai ieftin :), consum cantitati impresionante :D

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...