duminică, 28 octombrie 2012

Pui Gaston Gerard




Desi ma stardui putin, inca mai primesc reclamatii ca nu am prea multe retete de mancare pe blog, si e drept ca am mai mult pofte de prajituri decat de "mancare adevarata" si sunt gata oricand sa fac niste briose sau un cheesecake, dar la intrebarea "ce mancam azi?" dau din umeri destul de des ... Asa ca am profitat de Provocarea Secreta inventata de Ama pentru a-mi imbogati cunostintele legate de mancarea adevarata. Luna aceasta am avut de rasfoit blogul Bon Mot Cuisine care deocamdata nu are foarte multe retete, dar cele prezentate sunt corecte si multe pe gustul meu. Mi-a placut ca fiecare reteta are un motto, cel al retetei incercate de mine sunand asa: "My doctor told me to stop having intimate dinners for four. Unless there are three other people" (Orson Welles). Eu am impartit mancarea cu inca doua persoane, ne-a placut tuturor, si e un fel pe care cu siguranta il voi mai pregati si alta data.
Se spune ca aceasta reteta a fost pregatita in 1930 de doamna Gaston Gerard - da, pe vremea cand doamna n-avea prenume ci se ascundea sub numele si prenumele sotului ei, in acest caz primarul Dijonului. Se poate folosi orice bucata de pui, alaturi de ceapa, smantana, vin alb, mustar de Dijon si branza comte (de care cred ca n-am mancat niciodata si am inlocuit-o cu parmezan ca in reteta de pe BonMotCuisine).

ingrediente (6 portii):
- 3 bucati piept de pui
- 2 cepe mijlocii
- 400 ml vin alb
- 1 lingurita boia dulce
- 150 gr parmezan ras
- 200 ml smantana grasa
- 1 lingura mustar de Dijon (cineva mi l-a ascuns :D asa ca am folosit alt tip, de data asta ...)
- sare, piper
- ulei si unt pentru prajit
metoda:
- se taie pipetul de pui in jumatati, daca sunt prea groase bucatile se taie din nou in doua; se sareaza si se pipereaza apoi se prajesc in ulei incins pana se rumenesc pe ambele fete;
- se scoate carnea intr-un vas pentru cuptor, uns cu ulei;
- in tigaia in care s-a prajit carnea se caleste ceapa, taiata fin; cand incepe sa se rumeneasca si s-a inmuiat se adauga boiaua si vinul; se lasa sa fiarba la foc mic pana scade lichidul la jumatate;
- se adauga mustarul si smantana, se amesteca, se lasa sa dea un clcot;
- se adauga cam jumatate din branza rasa, se potriveste de sare si piper, apoi se toarna peste pui; se presara deasupra branza ramasa; (in aceasta etapa mancarea poate astepta pana aproape de momentul servirii);
- se coace mancarea la foc mediu timp de 15-20 de minute, pana cand se rumeneste crusta.


Pofta buna!


4 comentarii:

  1. Arata minunat, cred ca ar fi cazul sa o repet si eu!
    Multumesc pentru cuvinetele frumoase, Liana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne-a placut foarte mult, Adriana, multumesc pentru reteta!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...