marți, 25 iunie 2013

Placinta cu pui si mazare



Nu e neaparat o reteta de vara, dar ma bucur ca mi-am amintit la momentul oportun de aceasta metoda de a folosi carnea fiarta in supa. Am studiat mai multe retete pe internet si asta e ce mi-a iesit. La urmatoarea as incerca mai putin praf de copt in aluat (de obicei nu pun deloc, dar mi s-a spus ca prinde bine), si as pune mai multa supa - poate 350 ml, sa ramana mai mult sos cand placinta e coapta.

ingrediente pentru aluat:
- 250 g faina 000
- 125 g unt rece
- 1 ou
- 1 lingura apa rece
- 1 lingurita praf de copt (a fost  cam mult)
- sare
pentru umplutura:
- 350 g mazare
- 2 morcovi
- 1 ceapa
- 2 cepe verzi
- 350 g piept de pui fiert
- 250 ml supa de pasare (recomandat: 350 ml)
- o lingurita rasa cimbru uscat
- 6 frunze de salvie proaspata
- sare, piper, ulei
- 200 ml smantana pentru gatit
- 2 lingurite sos Worchester

metoda:
- se prepara aluatul cu ajutorul robotului de bucatarie: se amesteca faina cu sare si praf de copt, se adauga untul rece taiat cubulete; cand amestecul e ca niste firmituri se adauga oul si o lingura de apa; se inveleste in folie si se lasa la frigider;
-  se toaca cepele, morcovii se taie cubulete; se calesc in 2 linguri de ulei;
- se adauga cimbrul si frunzele de salvie tocate; se toarna supa si sosul Worcester, se aduce la punctul de fierbere; se adauga mazarea; cand aceasta a fiert se adauga smantana si carnea de pui taiata cubulete, se amesteca, se stinge focul;
- se incinge cuptorul pe mediu (180 grade C);
- se toarna compozitia cu carne intr-un vas termorezistent;
- se intinde aluatul pe blatul usor infainat astfel incat sa fie cu 2-3 cm mai mare decat vasul, pe fiecare latura; se aseaza peste umplutura si se lipeste bine de marginile vasului; se face un orificiu in mijloc pentru a lasa aburul sa iasa;


- se coace placinta 25-30 de minute, pana cand aluatul e rumenit frumos.


Pofta buna!


8 comentarii:

  1. O reteta nemaipomenita... Multumim :-*

    RăspundețiȘtergere
  2. Un deliciu, mie imi place mult mazarea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi place foarte mult mazarea, mai ales acum cand e proaspata!

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Da, si mie "imi suna" a reteta englezeasca - as putea sa-i adaug eticheta :)

      Ștergere
  4. Foarte buna! Merge si fara praf de copt, mai ales ca foaia este doar deasupra.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut ca tu ai facut fara - asa fac si eu de obicei aluatul asta (imi place sa fie crocant) dar am vrut sa incerc si varianta cu putin praf de copt.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...