sâmbătă, 5 octombrie 2013

Rosii intregi in borcan




Inca una din acele retete atat de simple incat nu-ti vine sa-i spui reteta, te miri ca nu te-ai gandit singur sa faci asa ceva si parca nici nu-ti vine sa crezi ca e chiar atat de simplu... De cand am vazut-o la Codruta,  pun in fiecare toamna cateva borcane. Se folosesc iarna exact ca si conservele cu rosii de cumparat, cu diferenta pe care o aduce fiecare preparat de casa: stii ce-ai pus in el. Cel mai bine ar fi sa luam rosiile din propria gradina, dar sunt bune si din piata pana una-alta.

ingrediente:
- rosii mici
- apa
- zeama de lamaie, sau sare, sau ... nimic.

Am incercat varianta cu zeama de lamaie, am incercat si varianta cu o lingurita rasa de sare/borcan, si am incercat fara nici o adaugire - doar rosii si apa. Au rezistat la fel de bine in toate cele 3 variante.

metoda:
- se pune pe foc o cratita cu apa;
- se spala rosiile, apoi se pun cate 3-4 in apa care fierbe;
- se scot cu o strecuratoare dupa 20-30 de secunde si se pun intr-un vas cu apa rece;
- se curata rosiile de coaja si se aranjeaza in borcanele sterilizate, apasandu-le putin, cu grija;
- se umplu borcanele  cu apa in care au fost oparite, se adauga o lingurita de sare sau de zeama de lamaie sau nimic, apoi se strang capacele;
- se invelesc borcanele in hartie de ziar si se aseaza pe un gratar, intr-o cratita; se toarna apa, astfel incat nivelul acesteia sa fia cam 2/3 din inaltimea borcanelor; se pune la foc; cand apa incepe sa fiarba se face focul mic si se lasa rosiile la "dustanit" 30 de minute;
- se stinge focul, se acopera cratita cu capac (sau ziare) si se lasa asa pana cand borcanele se racesc complet, dupa care se depoziteaza in camara.


Pofta buna!

8 comentarii:

  1. Hmmm, interesant. Chiar nu mi-a trecut prin cap că aş putea pune chiar eu roşii pe iarnă. Omul cât trăieşte învaţă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam asa am zis si eu cand am descoperit reteta, nu-mi reveneam din uimire :))

      Ștergere
  2. Si se pot face salata? Se schimba mult gustul, consistenta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rosiile din borcan sunt ca si cele din conserva de cumparat: mai moi decat cele proaspete si cu gustul schimbat pentru ca sunt tratate termic.

      Ștergere
  3. Spuneti-mi, va rog, apa care se toarna peste rosii trebuie sa se raceasca sau asa fierbinte? Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apa peste rosii se pune ass cum e ea cand ati terminat de pus rosiile in borcane, nu prea conteaza temperatura ei pentru ca oricum se pun la "dustanit"; dar aveti grija daca cumva apa e inca fierbinte, puneti un cutit metalic sub borcane, sa nu crape - eu pun borcanele pe o taa metalica.

      Ștergere
  4. Buna ziua. Simpla reteta!! Spre bucuria mea. Dar am o intrebrebare: ce fel de sare se foloseste?? Cea iodata sau cea de muraturi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buba ziua. Sare de masă, de murături, de oricare. Nici nu e obligator de pus.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...