duminică, 14 iulie 2013

Flaugnarde cu piersici



N-as fi stiut ce e acela "flaugnarde" daca nu era "Provocarea Secreta" gazduita in aceasta luna de Mihaela, care mi-a facut bucuria sa-mi repartizeze blogul In jurul Kadiei. Il cunosc de mult si astept cu nerabdare noile articole, poate din cauza ca vorbeste nu doar despre retete ci si despre alte doua pasiuni comune: cartile si calatoriile. Kadia m-a cucerit definitiv de multa vreme, cand a explicat intr-un comentariu pe alt blog niste chestiuni tehnice, mult prea tehnice pentru mine, din domeniul ei - ea fiind biolog - explicand termeni folositi incorect in respectivul articol prin care se cerea ajutor pentru un copil bolnav. Mi-am zis atunci: "Ia te uita, fata asta stie si altceva in afara de gatit!" si de atunci am ramas o admiratoare fidela. Iata ca tot de la Kadia am aflat ca flaugnarde este un fel de clafoutis (de care am mai facut, cu cirese, asa cum trebuie el sa fie, si cu caise - caz in care am gresit botezandu-l "clafoutis") care se numeste asa cand contine orice alt fruct in afara de cirese. Aveam piersici care trebuiau consumate, asa ca le-am folosit in loc de perele din reteta-model - pe care am urmat-o fara alte modificari. E o prajitura foarte buna si usoara, dispare din farfurie fara sa-ti dai seama - asta nu-i un lucru de dorit dar totusi, Kadia, iti multumesc pentru reteta si pentru ca am mai invatat ceva de la tine!


ingrediente:
- 65 g faina
- praf de sare
- 75 g zahar
- 180 ml lapte
- 2 oua mari
- 1/2 lingurita extract de vanilie (de care am uitat sa pun)
- 400 g piersici
- 15 g unt
- 25 g zahar
metoda:
- se incinge cuptorul la 220 grade C;
- se pun in vasul robotului de bucatarie faina, zaharul, sarea, laptele, ouale si vanilia; se amesteca bine;
- se spala fructele, se taie in sferturi; se pune untul si restul de zahar intr-o craticioara pe foc mic; cand s-a topit untul se adauga fructele; se lasa pe foc 2-3 minute, amestecand cu grija, sa fie acoperite se sos;
- se aseaza fructele intr-un vas cu diametrul 23 cm, se toarna siropul format, apoi compozitia cu oua;
- se coace prajitura 20 de minute, fara a deschide usa cuptorului.


Pofta buna!

12 comentarii:

  1. Ce bunatate ai pregatit! Nu-i de mirare ca a disparut asa repede din farfurie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mai facut-o o data si a disparut la fel de repede, noroc ca se si face foarte rapid.

      Ștergere
  2. Si uite asa am invatat si eu ce inseamna flaugnarde:) nici nu am auzit de el pana acum, dar reteta sigur e tare gustoasa la cat de bine arata:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca am dat mai departe din invataturile Kadiei :))

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Hehe, se face in doi timpi si trei miscari, n-ai scuze sa nu faci :))

      Ștergere
  4. Mmm, un deliciu! trebuie sa recunosc ca am salivat privind la poze si gandindu-ma ce gust minunat are :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc frumos pentru laude, chiar imi pare bine ca nu-i nimeni prin jurul meu sa ma vada ca m-am inrosit :) Ma bucur foarte mult ca ti-a placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuia sa povestesc cum te-am "intalnit" si asta mi s-a parut un moment bun :).

      Ștergere
  6. Reteta aceasta imi scapase pe blogul Kadiei, dar acum ca am vazut-o la tine, cu siguranta o voi face si eu. Arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare mirare am descoperit-o si eu abia acum - cine stie cat alte comori se mai ascund pe-acolo ...

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...