marți, 24 februarie 2015

Saratele cu gust de pizza




Cu putin timp in urma am primit o propunere foarte interesanta care m-a atras din primul moment pentru ca era vorba de carti. Si nu orice fel de carti, ci carti de bucate! Propunerea suna asa: Editura Sian  imi trimite carti de bucate scrise de Laura Adamache, iar eu incerc cateva retete pe care le prezint apoi pe blogul meu. Laura are unul dintre cele mai frumoase si importante bloguri culinare, cu retete absolut perfecte si cu poze "de revista". Sunt convinsa ca, la fel ca mine, multe bucatarese incepatoare au prins curaj incercand retetele ei, si multe experte in bucatarie au ramas mute de admiratie la vederea bunatatilor mai complicate pe care le face Laura. Am acceptat deci propunerea, si iata-ma cu 3 carti de bucate noi: "Aluaturi dulci si sarate" (aleasa pentru ca aluaturile sunt slabiciunea mea), "Aperitive" (pentru ca e bine sa ai cat mai multe in repertoriu), si "Retete cu carne de porc" (pentru ca habar nu am sa gatesc carne).


Adica 72 de retete din care mi-a fost foarte greu sa aleg pe care sa o incerc prima! Cartile au poze frumoase si expresive, retetele sunt simple si explicate clar si sunt insotite de cateva poze din timpul prepararii. Dupa rasfoiri indelungate, in functie de sezon si cu ajutorul catorva hartiute colorate, am mai redus din concurenta:


Subtitlul colectiei este "24 de retete delicioase si usor de preparat", si toate cele 3 retete pe care le-am incercat au fost intr-adevar delicioase si usor de preparat. Primele pe blog sunt saratelele cu gust de pizza din categoria aperitive. Se fac usor si rapid, singurul regret fiind ca nu am facut portie dubla.

ingrediente:
- 180 g faina
- 1/2 lingurita praf de copt
- 50 g unt la temperatura camerei
- 100 g crema de branza (am avut Almette cu smantana, Laura a folosit Philadelphia)
- 60 g ketchup (am pus din cel facut de mine dupa reteta de aici)
- ulei de masline
- oregano, sare afumata (sau amestecul de condimente preferat: eu am folosit oregano si un amestec de condimente asa-numit spaniol care contine, printre altele, sare afumata)
metoda:
- se incinge cuptorul la 180 de grade C;
- se amesteca faina cu praful de copt, apoi se adauga untul si ketchup-ul; se amesteca pana cand se obtine un aluat omogen;
- se intinde aluatul pe blatul usor infainat pana ajunge la grosimea de 4-5mm;
- se taie patrate cu latura de 4 cm; marginile se aduna, se framanta putin si se intinde aluatul din nou;


- se aseaza patratele in tava tapetata cu hartie de copt; se ung cu ulei de masline, apoi se presara sare afumata si oregano;
- se coc saratelele timp de 12-14 minute, apoi se lasa la racit pe un gratar.



Pofta buna! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...