miercuri, 23 ianuarie 2013

Drop scones




Drop Scones sunt cunsocute si sub numele Scottish Pancakes (clatite scotiene), seamana cu clatitele americane (pancakes) doar ca sunt ceva mai mici. Am citit ca nu se mananca la fel ca americanele, cu furculita, ci mai degraba ca o felie de paine - unse cu unt si gem ori ceva sirop dulce. Dar cartea nu descrie exact  modul de prezentare asa ca am aflat asta doar documentandu-ma pe internet aspura diferentelor intre Scottish si American pancakes, cand am scris postarea. Traditional se coceau pe piatra sau gridle (girdle) - un disc de fier cu maner semicircular, dar in vremurile moderne se foloseste tigaia de clatite.
Aceste bunatati sunt dublu-posibile multumita lui Mos Craciun: reteta e din cartea lui Mary Berry (de la Mosu), iar siropul de artar cu care le-am mancat e tot de-acolo.

ingrediente (ies 21 de bucati, spune Mary, si atatea mi-au iesit si mie):
- 175 gr faina 000
- 1 lingurita rasa praf de copt (4 gr, dar merg si 5 adica jumatate de pliculet)
- praf de sare
- 40 gr zahar
- 1 ou mare
- 200 ml lapte
- unt si gem sau sirop de artar
metoda:
- se amesteca faina cu praf de copt, sare si zahar;
- se adauga oul si 100 ml lapte;
- se amesteca bine pana cand compozitia devine omogena, apoi se adauga restul de lapte astfel incat aluatul sa aiba consistenta unei smantani groase;
- se unge cu ulei o tigaie de clatite si se incinge; se toarna aluat cu lingura, lasand distanta intre clatitute; cand apar bule deasupra se intorc cu o paleta si se mai lasa pe foc aprox. 1 minut;
Se servesc calde. N-as sti sa spun cat se pot pastra sau cum sunt reci...

Pofta buna!

6 comentarii:

  1. Ce darnic a fost Moshu' anul acesta ;). Arata tare bine clatitutele tale, Liana. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, dragut Mos, zic si eu (sper ca nu sughite la cat il pomenesc :)) ... )

      Ștergere
  2. Am inmarmurit cand le-am vazut! Scotiene, americane, ce mai conteaza? Arata FABULOS! Ceea ce-mi aminteste ca am vazut undeva o tigaita de clatite americane si am uitat s-o cumpar hi hi ;;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa fie frumoase facute in tigaia speciala, toate exact la fel de mari, dar aluneca bine si-asa :))

      Ștergere
  3. Ce frumoasa prezentare!! M-a cucerit pe loc, iar sceste scones/pancakes arata minunat!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...