joi, 5 decembrie 2013

Tarta cu ricotta si verdeturi



Am facut tarta aceasta pentru ca am invatat sa fac ricotta de casa si aveam, la un moment dat, prea multa. Umplutura e minunata, cremoasa si aromata, adaptata dupa reteta lui Lebovitz. La tarta asta am incercat un aluat fara unt, dar bine-nteles ca nu e asa de bun ca si adevaratul aluat fraged, a iesit cam tare (a fost mai reusit aluatul dietetic / de post cu putin praf de copt, ca aici). Umplutura insa e minunata, cremoasa si aromata. Cantitatile ar fi potrivite pentru o forma rotunda cu diametrul de 23-24 cm,dar eu am inaugurat o tava dreptunghiulara care s-a dovedit a fi mai mica asa ca m-am ales si cu cativa biscuiti si cu o "budinca" din umplutura coapta separat, intr-o forma ceramica.


ingrediente pentru aluat:
- 250 g faina (am pus jumatate faina 000 si jumatate integrala)
- 1 lingurita sare
- 1 lingurita ierburi uscate (cimbru si busuioc)
- 60 ml ulei de masline
- 120 ml apa
ingrediente pentru umplutura:
- 1 legatura ceapa verde
- 1 lingura de ulei
- cimbru, oregano si busuioc (uscate)
- 300 g ricotta (reteta pentru ricotta de casa - aici)
- 1 ou
- 125 ml smantana
- 3 rosii uscate
- sare, piper
metoda:
- se prepara aluatul: se amesteca faina cu sare si ierburi uscate, se adauga uleiul si apa, se amesteca bine; se inveleste in folie si se lasa in frigider;
- se caleste ceapa verde taiata marunt, pana se inmoaie; dupa ce s-a racit putin se adauga celelalte ingrediente si se amesteca bine; (se poate pune si cruda, dupa cum am descoperit in 2017 , din dorinta de a face totul cat mai rapid si cu cat mai putine vase murdare).
- se incinge cuptorul la 200 grade C;
- se intinde aluatul cu ajutorul sucitorului, apoi se transfera intr-o tava de tarta; se inteapa cu o furculita pe ici, pe colo, se acopera cu hartie de copt peste care se toarna greutatile (boabe de fasole, de exemplu) si se coace crusta "in orb" 15 minute; se scot greutatile si hartia si se mai coace 5-10 minute;
- se adauga umplutura si se coace tarta 20-30 de minute, pana cand umplutura s-a inchegat si incepe sa se coloreze suprafata tartei in galben-maroniu.


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Arata foarte bine, dar de ce nu ai vrut sa pui unt in aluat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru ca vreau sa ma "dezgras" (era un cantec...) fara sa tin diete si regimuri, mai mult asa, la bun-simt ... numa' ca nu prea imi iese :D

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...