marți, 3 septembrie 2013

Covridog



Am mancat de multe ori covidogi pentru ca sunt o mancare de strada destul de des intalnita in orasul nostru. M-am bucurat cand am gasit reteta la Lili si tare curioasa am fost sa vad daca-mi ies la fel de buni ca cei "de cumparat" - au fost buni, se spune. Deja imi imaginez ce gustare super-sanatoasa o sa am atunci cand o sa fiu mare si-o sa-mi fac si "dog-ul" cu manutele mele!

ingrediente:
- 450 g faina pentru paine
- 25 g drojdie proaspata
- 1 lingurita zahar
- 1 lingurita sare
- 300 ml apa
- 3 linguri ulei
- 10 carnaciori subtiri de aprox. 10 cm lungime (12 ar fi mai bine dupa gustul meu, ar iesi mai mare proportia umplutura/aluat)
- 2-3 l apa
- 5 lingurite bicarbonat
- 2 lingurite sare
- 1 galbenus pentru uns
- seminte de susan
metoda:
- se inmoaie drojdia cu 2-3 linguri de apa calduta, o lingurita de zahar si o lingura de faina (din cantitatile date in lista de ingrediente); dupa ce incepe sa faca spuma se framanta un aluat din faina, sare, apa, ulei si drojdie; e un aluat destul de umed, asa ca dupa ce am amestecat toate inrgedientele l-am lasat 10 minute sa se odihneasca (autoliza), dupa care a devenit ceva mai usor de manevrat;
- se lasa aluatul la dospit, int-un bol acoperit cu folie de palstic, cam o ora;
- se intinde aluatul pana ajunge la grosimea de 3-4 mm (dreptunghi de cca 40 x 30 cm); se taie in 10 fasii (sau mai bine 12, cum ziceam mai sus); se inveleste fiecare carnacior in aluat;
- se incinge cuptorul pe mediu (cca.180 grade C);
- se pune la fiert apa cu sare si bicarbonat; cand fierbe se scufunda covridogii, cate 3-4 deodata; dupa cateva secunde se ridica la suprafata si atunci se scot, se scurg si se aseaza pe tava cu hartie de copt;
- se ung cu galbenus de ou si se presara susan; se coc pana se rumenesc - cam 20-25 de minute.

Cumva, se pare ca cel mai gras covridog a ramas pentru poza cu sectiunea, deci imaginea de mai jos-dreapta nu e reprezentativa, totusi data viitoare as incerca sa fac 12 bucati in loc de 10.


Pofta buna!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...