joi, 22 august 2013

Vinete la cuptor cu iaurt grecesc



Visez la vinetele acestea de aproape un an, adica din ziua in care Andra a postat reteta. Este una din  acele retete cu ingrediente ce pot fi numarate pe degetele unei maini, atat de simpla incat te intrebi cum de nu plutea in aer ideea, sa te loveasca si pe tine. Simpla e si metoda de preparare: lucrezi cam 5 minute, dupa care pui vinetele in cuptor si-ti vezi de alte treburi, iar peste 50 de minute (timp in care mirosul te atrage din ce in ce mai des in bucatarie) mancarea e gata.

ingrediente (pentru, sa zicem, o portie - eu m-am saturat bine din ea) :
- 2 vinete
- 2 catei de usturoi
- 50 ml ulei de masline
- 1/4 lingita fulgi de ardei iute
- sare, piper
- 100 ml iaurt grecesc
- frunze de busuoic (Andra pune menta sau patrunjel, eu sunt momentan innebunita dupa busuioc si mi se pare ca merge foarte bine cu vinetele)
metoda:
- se incinge cuptorul pe mediu (190 grade C);
- se spala vinetele, apoi se taie in doua pe lungime; se cresteaza miezul pe diagonale de cate 2-3 ori;
- se amesteca usturoiul zdrobit cu ulei si fulgi de ardei iute;
- se aseaza vinetele in tava pe hartie  de copt, apoi se ung cu ulei pe toata suprafata si in taieturi;
- se coc vinetele 50 de minute;
- se servesc cu iaurt grecesc si frunze de busuioc taiate fasii subtiri (cu foarfeca).


Pofta buna!

12 comentarii:

  1. ce bunatate! o sa ma inspir si eu de la tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine faci :), e o reteta minunata si tot meritul e al Andrei :)

      Ștergere
  2. Ma bucur mult, mult de tot ca ti-au placut vinetele, draga mea!
    E minunata ideea cu busuiocul, data viitoare o testez si eu! ;)
    PS: nu vrei sa participi si la concurs cu reteta ta? Nu trebuie decat sa postezi poza pe contul tau de facebook si pe www.facebook.com/mentasirozmarin, cu link catre reteta ta, link catre reteta mea si hastagul #mentasirozmarin
    Ai sansa de a castiga o masina de inghetata! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc inca o data pentru reteta! Ma duc sa vad cum e cu concursul, dar cred ca am citit cand l-ai anuntat si-i cu random, care nu ma iubeste :))

      Ștergere
  3. Arata fenomenal de bine, imi plac vinetele si weekendul asta trebuie neaparat sa incerc si eu o reteta la cuptor ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur si eu ca nu mai e asa de cald si pot face focul in cuptor :)

      Ștergere
  4. Vai cum arata! Nu ma pot desprinde de la poze

    RăspundețiȘtergere
  5. Vinetele la cuptor sunt excelente, dar nu m-am gandit sa le pun iaurt deasupra. Acum am gasit unele in varianta mini pe care vreau sa le incerc sa vad ce gust au, imi plac ca sunt asa miniaturale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum au iesit micutele vinete? Poate se si coc in timp mai scurt, si nu trebuie sa astepti atata sa fie gata, in mirosul ala ...

      Ștergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...