miercuri, 5 februarie 2014

Pateu de linte rosie



Iata un var de-al hummusului si-al fasolii frecate deopotriva: pateu de linte rosie, o idee buna de ceva de uns pe paine. Mie imi place lintea, al carei gust e completat aici de rozmarin si lamaie (dar se pot incerca si alte condimente) iar cei sensibili pot inlocui ceapa cu praz.

ingrediente:
- 2 linguri ulei
- 200 g linte rosie
- 1 ceapa mare
- 3 catei de usturoi
- 625 ml apa
- coaja si zeama (2 linguri) de la jumatate de lamaie
- sare, piper
- o crenguta de rozmarin
- ulei de masline
metoda:
-se caleste ceapa tocata in 2 linguri de ulei incins; se lasa pe foc, amestecand din cand in cand, pana devine sticloasa;
- se adauga usturoiul tocat si lintea, se amesteca bine totul, apoi se toarna apa; se fierbe, amestecand rar, pana scade tot lichidul si lintea e fiarta - aproximativ 20 de minute;
- se lasa putin la racit, apoi se adauga coaja si zeama de lamaie, sare si piper, frunzele de rozmarin; se paseaza totul in blender, adaugand si putin ulei de masline.
Ca si hummusul, pateul de linte se potriveste foarte bine cu ardei copti (care pot fi si adaugati in pateu), si nu stiu cum de nu mi-a venit mie, mare iubitoare de branza, ideea, dar branza feta s-a potrivit perfect cu toate astea.


Pofta buna!

Sursa: Chef in disguise - un blog plin de poze frumoase si idei bune!

6 comentarii:

  1. Oare de ce ii spui pateu? :))
    Imi amintesc, pe vremea cand mai postam pe un forum culinar, la rubrica ce-ai mai gatit azi (sau asa ceva) aparuse cineva cu "rasol de fasole", asa ca am replicat prompt cu "decat biftec de cucuruz" :))... ce vremuri :)

    Na, sper ca nu te superi. Tot ziceam ca o sa incerc si eu sa gatesc odata si odata linte, dar parca nu mai cred. Hummusul mi se pare oribil, dar fasolea frecata imi place. Cu care ar semana mai tare pateul tau?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ziceam pateu pentru ca imi inchipuiam ca orice pasta e pateu. Intrebarea ta m-a facut sa aflu din dex ca doar pasta de ficat, carne sau peste se numeste pateu...
      Am auzit ca hummusul din conserva e groaznic. Ala facut de mine imi place foarte mult. Poate pasta de linte seamana mai mult cu fasolea frecata, dar nu-s chiar sigura:))

      Ștergere
  2. Aproximativ cata apa pentru cele 200 grame de linte ?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...