miercuri, 19 iunie 2013

Piept de pui Valdostana




M-a intrigat numele, mi se parea ca suna ciudat "Valdostana" si recunosc ca nu mi-a dat prin cap ca vine de la "Valle d'Aosta". Am gasit reteta frunzarind blogul Delicatesa - cel desemnat mie in cadrul Provocarii Secrete. Am gasit multe retete interesante dintre care mi-a fost greu sa aleg, dar cum acest fel de mancare are branza, a ajuns in fruntea listei. Batranetile insa m-au facut sa uit unde am pus cascavalul cumparat special (da, groaznica intamplare, ma pune pe ganduri...) asa ca am folosit un rest de branza italieneasca. Am modificat putin procedeul de lucru, in sensul ca am folosit speck - sunca crud-uscata taiata felii foarte subtiri - pe care l-am "batut" de carne si le-am prajit asa, in tigaie (Cornelia gateste carnea la gratar, apoi aseaza pe ea felii de sunca presata). A iesit ceva foarte bun, si abia astept sa repet reteta cu  muuult-muuult cascaval!

 ingrediente:
- 1 piept de pui
- 6 felii de sunca (presata in reteta originala, speck la mine)
- cascaval (sau, in lipsa lui cel de negasit, grana padano) - taiat felii
- o rosie, taiata felii si ea
- sare, piper, ulei
metoda:
- se  taie lobii mici ai pieptului de pui, apoi cei mari se taie in doua, pe orizontala (nu-i obligator, in reteta originala erau lasati intregi);
- se aseaza cate o felie de sunca pe fiecare bucata de carne sarata si piperata, apoi se loveste cupartea netaioasa a lamei unui cutit - se lipeste astfel sunca de pieptul de pui;
- se prajesc carnurile, intai cu sunca in jos, apoi si pe partea cealalta, pana devin rumene; se aseaza intr-o tava pe hartie de copt;
- se aranjeaza deasupra feliile de branza si de rosii, se presara sare si piper;


- se coace "valdostana" 20 de minute, la foc mare, pana se topeste branza;

 Pofta buna!

6 comentarii:

  1. Tare bun... l-am savurat si noi nu de mult timp!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. MI-a placut varianta voastra cu ciuperci, dar pentru bucatareala in secret am zis sa respect cat de mult reteta-sursa.

      Ștergere
  2. Ce frumos arata, eu inca n-am incercant preparatul asta dar arata tare delicios!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-a placut si mie, dupa cum ma asteptam cand am citit reteta :)

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Plus ca am gasit cascavalul pierdut :)), asa ca a doua zi am mancat cu extra-branza, deci - si mai bun!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...