duminică, 20 octombrie 2013

Piept de pui la gratar cu sos picant de prune



Combinatie perfecta pentru cei carora le place carnea cu fructe, adica eu ... (si inca vreo 2, 3 persoane?). Aici am pus sosul de prune langa piept de pui super-ultra-fraged la gratar, dar l-am incercat si cu friptura de porc. Cred ca oricine stie sa faca piept de pui la gratar, dar acesta pur si simplu se topeste in gura!  "Secretul " sta in marinarea carnii in ceva acid - poate sa fie vin, zeama de lamaie, dar mie cel mai mult imi place cu iaurt.
Sosul acesta de prune e inventia mea - ma mir si eu ca spun asta, intr-o era in care totul s-a inventat inainte sa ma nasc eu ... dar, in toate cautarile mele in carti sau prin "world wide web", n-am intalnit combinatia de prune cu amestec de condimente "old bay" care mi se pare foarte reusita. Amestecul de condimente "Old bay" poate fi cumparat de-a gata sau il puteti face singuri din urmatoarele: foi de dafin macinate, sare cu telina, boia iute, mustar pudra, piper negru, nucsoara, cuisoare, ienibahar, ghimbir, cardamom verde. In rest, e simplu.

ingrediente pentru sosul picat de prune:
- 300 g prune (proaspete sau din congelator)
- 2 cepe verzi
- 1 lingurita amestec de condimente "old bay"
- 1 lingurita otet
- 1 lingura de zahar
- 50 ml apa
- varf de cutit boabe de mustar macinate
- sare, putin ulei
pentru pieptul de pui:
- 1 piept de pui
- 150 g iaurt
- 2 linguri ulei de masline
- sare, piper
- 1 lingurita ustuoi granulat - sau 2 catei de usturoi tocati
- 1 lingurita oregano
metoda:
- se taie pieptul de pui in felii de aproximativ 1 cm grosime; se amesteca celelate ingrediente intr-o punga de plastic cu "fermoar", se adauga carnea, se inchide punga si se maseaza bucatile carne, sa fie acoperite de sos pe toate partile; se lasa in frigider cel putin 30 de minute, ideal cateva ore (5,6); bucatile de carne de pot gati pe gratar sau pe tigaia-gratar;
- pentru sos: se toaca ceapa, se caleste in putin ulei, apoi se adauga prunele fara samburi si taiate in jumatati sau sferturi si restul ingredientelor; se fierbe sosul la foc mic, amestecand din cand in cand, 10-15 minute, pana cand se leaga oarecum si capata o culoare visinie.


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Ce bun trebuie sa fie sosul acesta de prune. Imi place combinatia asta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o sa pun cateva prune la congelator, sa-mi fac si la iarna, asa-mi place :))

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...