marți, 22 ianuarie 2013

Cartofi copti umpluti




Scriu aceasta reteta nu pentru vre-un ingredient special, o metoda inedita sau pentru ca ar fi un fel de mancare cu nume frantuzesc pe care trebuie negresit sa-l decodificam cand il auzim....  ci pentru ca e buna si atat de simpla incat mi-e teama ca voi uita de ea.  Sunt pur si simplu cartofi copti in coaja umpluti apoi cu un amestec cu branza. Merg excelent la cina cu ceva muratura (in imagini sunt cepe puse la murat de mine). Am facut o varianta cu ceapa verde si branza de burduf, si una cu telemea, rosii uscate si putin usturoi - mie mi-a placut mai mult varianta 1, lui - varianta 2. Trimit si aceasta reteta la Andra pentru "Dulce Romanie".

ingrediente:
- 6 cartofi
- 2 fire ceapa verde
- 100 gr branza de burduf
- 50 gr telemea
- 1 bucata rosie uscata murata (pot fi si uscate doar)
- 1 catel de ustuoi
- sare, piper
- cascaval ras
metoda:
- se spala cartofii si se freaca bine cu o periuta - fara a fi decojiti;
- se inteapa de doua-trei ori cu o furculita, se aseaza pe gratarul cuptorului si se coc aprox. 45 de minute la foc mare (treapta 3 - din 3);
- se  scot cartofii din cuptor, se lasa putin sa se raceasca, apoi se taie in doua si se scobeste miezul, lasand un perete de aprox. 1 cm;
- se amesteca  ceapa verde tocata cu branza de burduf intr-un bol, iar in altul telemeaua rasa cu catelul de usturoi tocat si rosia uscata taiata bucatele; daca faceti doar un fel de umplutura e nevoie de cca. 150 gr de branza - eu am facut patru cartofi cu umplutura cu branza de burduf si doi cu telemea;
- se amesteca miezul de cartof cu restul ingredientelor, se imparte in jumatatile de cartof scobite, se aseaza in tava cuptorului pe hartie de copt, se rade cascaval deasupra si se coc 20 de minute la foc mediu (treapta 2 - zic ca or fi vreo 180 grade C).

Pofta buna!

14 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am apasat butonul gresit si ti-am sters comentariul din greseala :(, incerc sa-l readuc ... pana atunci - pofta buna!

      Ștergere
  2. Ador reteta asta, desi e foarte simpla. Ne-o gateau niste englezi cand faceam voluntariat la ei. Ei ii zic Jacket Potatoes si se pot face o multime de umpluturi. Delicios!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, deci uite ca o reteta atat de simpla are si nume (chiar daca nu frantuzesc)! Ma gandeam ca ar merge si cu umplutura de ciuperci, sunca ...

      Ștergere
  3. Imi place mult reteta ta, mai ales ca iubesc cartofii :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Uf...am mancat odata in Bucuresti, la un restaurant, cartofi copti umpluti cu branza si usturoi si tare mi-au placut, dar am uitat de ei pana in ziua de azi, noroc cu tine:).
    I-au adus la masa in folie de aluminiu, asa ca presupun ca in partea a doua, dupa ce i-au umplut i-au infasurat in folie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De-asta am si scris reteta, sa nu cumva s-o uit :). Mancatul lor nu-i o chestie prea eleganta ca trebuie sa desprinzi coaja, probabil i-au audus in Al sa-i mananci prin scobire

      Ștergere
    2. Englezii de care ziceam mai sus, ii mancau cu tot cu coaja (o spalau bine) pentru ca e cea mai buna parte, crocanta :D

      Ștergere
    3. Cam jumatate din coaja mananc si eu - jumatatea crocanta :D

      Ștergere
  5. O reteta simpla si foarte gustoasa! Foarte interesanta si rosia murata, trebuie sa incerc si eu :)
    Te pup draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rosiile uscate murate sunt "de cumparat", mi-au placut dar nu asa de mult ca cele uscate si atat :)

      Ștergere
  6. delicios, am vrut sa fiu rautacios dar nu pot ( nu ma lasa inima )

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...