miercuri, 17 aprilie 2013

"Trandafiri" cu mere



In luna aprilie Gabriela mi-a repartizat spre frunzarit si inspirat un blog pe care nu-l cunosteam pana acum - cel al harnicutei Stefy. M-au tentat multe dintre retetele ei, mi-ar fi placut sa incerc gogosile dar cum inca nu mi-au trecut semnele arsurilor de la primele (si ultimele) gogosi pe care le-am facut in viata mea, am ales ceva mai putin periculos: acesti trandafiri din aluat foietat si mere, care mi s-au parut foarte de efect la prima vedere, si foarte buni la prima si a doua gustare.

ingrediente:
- 500 gr aluat foietaj
- 4-5 mere (cu coaja rosie, sau combinatie de mere rosii si verzi)
- zeama de la o jumatate de lamaie
- 6 linguri de zahar
- 1 lingurita scortisoara
metoda:
- se spala merele, se taie in sferturi, se curata de samburi si se taie felii subtiri (4-5 dintr-un sfert de mar);
- se pun intr-o cratita, se acopera cu apa, se adauga zeama de lamaie si 2 linguri de zahar; se pune pe foc; se lasa sa dea un clocot, apoi se scurge zeama (adica un compot, pe care l-am baut rece);
- feliile de mar se intind pe servete de bucatarie pentru a se zvanta;
- se incinge cuptorul pe mediu;
- se intinde putin foietajul intr-un dreptunghi de aproximativ 20 x 25 cm; se presara zaharul ramas si scortisoara;
- paralel cu latura scurta se taie 12 fasii de 1.8 - 2 cm latime; zic 12 pentru ca am copt trandafirii intr-o tava pentru briose; daca le coaceti "la liber" cum e reteta originala nu e asa important numarul de trandafiri de copt;
- se aseaza feliile de mere usor suprapuse (vezi imaginea);

- se ruleaza fasiile de aluat cu mere si se aseaza in tava de briose (bine faceam daca puneam hartiute in tava);
- zaharul cazut de pe fasii in timpul rularii l-am imprastiat peste trandafiri;
- se coc la foc mediu 15 minute, apoi se reduce temperatura si se mai coc 15 minute sau pana cand aluatul e bine umflat si auriu.


Pofta buna!

8 comentarii:

  1. Arata foarte bine trandafirasii tai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt foarte decorativi, dar tot n-au rezistat mult timp pe farfurie...

      Ștergere
  2. parca ti-au iesit mult mai frumosi ca mie!!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aaaah, deci ai m-ai gasit ;). Multumesc de reteta inca o data!

      Ștergere
  3. Cat de frumosi sunt! Trebuie sa ii incerc neaparat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noroc cu mirosul apetisant, ca la cat sunt de draguti imi era mila sa-i mananc :))

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...