miercuri, 30 octombrie 2013

Mere in ciocolata



Pentru provocarea semi-secreta a lunii octombrie 2013 Adela mi-a repartizat spre studiu si inspiratie blogul "Simplu si bun". Sunt convinsa ca sunt bune absolut toate retetele de-acolo, dar pentru celalalt termen din numele blogului n-as baga mana-n foc intrucat cei doi autori au multe retete sofisticate. As fi vrut sa pregatesc pere cu gorgonzola, dar lenea m-a impins la multa simplificare si am ramas cu un platou de branzeturi si fructe; as mai fi vrut sa fac gnocchi cu branza de capra - ideea asta chiar n-o las sa dispara, dar mai aman realizarea ei pana cand stelele se vor alinia corespunzator ...  Dar simplu si bun a fost desertul pe care am reusit sa-l fac, si anume merele in ciocolata (asa-i ca am gasit cea mai simpla reteta? ).



ingrediente:
- mere
- zeama de lamaie
- ciocolata (de preferat amaruie, de buna calitate, adica ciocolata adevarata, nu ceea ce se vinde de multe ori sub acest nume; eu am incercat cu ciocolata amaruie, cu ciocolata cu lapte si chiar cu ciocolata alba).
 
metoda:
- se spala cateva mere; se scot samburii cu ajutorul instrumentului special;
- merele curatate se taie felii subtiri care se inmoaie in zeama de lamaie; se lasa apoi sa se scurga putin, dupa care se usuca in aparatul de uscat fructe si legume - timp de aproximativ 4 ore; Daiana spune ca uscarea se poate face si in cuptor, la foc foarte mic; merele sunt gata cand sunt elastice (gumoase) dar nu se simt umede la atingere;
- ciocolata taiata marunt se topeste la bain marie, apoi se lasa sa se raceasca putin;


- se trec pe rand feliile de mere prin ciocolata topita si se aseaza pe hartie de copt unde se lasa pana se intareste glazura.


Pofta buna!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...