sâmbătă, 29 decembrie 2012

Cheesecake cu merisoare



Mi-a placut foarte mult combinatia acestor doua bunatati - cheesecake si merisoare, care formeaza impreuna o prajitura usoara, dulce-acrisoara. Am trimis reteta la Mixtopia, unde se poate citi printre tot felul de lucruri interesante primul interviu dat de - surle si trambite! - "Caiet cu retete".

ingrediente:
- 250 gr biscuiti digestivi
- 100 gr unt
- 600 gr crema de branza
- 2 linguri faina
- 175 gr zahar
- 1 lingurita extract de vanilie
- 2 oua + 1 galbenus
-  400 gr merisoare (pot fi congelate)
- 100 gr zahar
metoda:
- se pun la fiert mersioarele cu 100 gr zahar si se fierb 10-15 minute; daca nu e sezonul lor sau nu aveti merisoare in congelator puteti folosi gem;
- se incinge cuptorul la 180 grade C;
- se sfarma biscuitii (pusi intr-o punga si loviti cu un sucitor, sau in robotul de bucatarie);
- se amesteca biscuitii cu untul topit;
- se tapeteaza o tava (25 x 35 cm) cu hartie de copt;
- se intinde compozitia cu biscuiti in strat uniform in tava, apasand cu dosul unei linguri;
- se amesteca in robotul de bucatarie (la viteza mica) crema de branza cu zaharul, apoi se adauga faina, extractul de vanilie si ouale, unul cate unul;
- se toarna crema peste stratul de biscuiti, apoi se pun gramajoare de gem si se marmoreaza suprafata;
- se coace prajitura 35 de minute, apoi se mai lasa 10 minute in cuptorul cu focul stins; 
se lasa la racit in bucatarie, apoi in frigider peste noapte.
Se poate servi cu zahar pudra deasupra.


Detaliu:

Pofta buna!



6 comentarii:

  1. Un cheescake asemanator fac si eu, dar cu sferturi de feliute de lamaie pudrate cu zahar pe deasupra (preferinta fiicei mele), in loc de merisoare. Dar cum am merisoare in congelator - ca premeditasem sa fac ceescake cu merisoare inca de az'vara - chiar o sa fac asa peste o saptamana.

    Nah...ai destramat vraja, misteru cu bucatarul tau personal...eu incepusem sa ma laud la prietene ca cunosc pe cineva pe internet care are bucatar personal...
    :))
    bun interviul ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar cu lamai deasupra n-am mancat dar cu lemon curd stiu ca-i bun-bun.
      Mie mi se parea clara treaba cu bucatarul :)) ca daca-i al meu si face papa bun... n-ati gresit cu nimic!

      Ștergere
  2. Felicitari pentru interviu si pentru reteta. Imi place mult poza! Sarbatori fericite.

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru interviu!! Cheesecake-ul arata minunat! Un an nou fericit iti doresc!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...