luni, 4 februarie 2013

Biscuiti spritati



Cunoscuti sub numele "piped shortbread", acesti biscuiti sunt cei mai fragezi din cati am facut vreodata! Se topesc in gura! Loviti usor unul de altul au un sunet ca de bezele desi nu contin ou deloc, iar cand am scapat unul pe jos s-a spart.
Shortbread este un tip de biscuiti cu origine scotiana care contin zahar, unt si faina in proportia 1:2:3 (proportie "imbunatatita" in varianta de fata), care traditional erau taiati dupa coacere dar acum se decupeaza dintr-o foaie de aluat si se coc biscuitii gata formati. Acelasi aluat, dar cu consistenta mai moale, poate fi spritat si rezulta acesti biscuiti. Pentru a inmuia aluatul, acesta trebuie amestecat bine, cu un mixer, pana cand se deschide la culoare - timpul exact, precis, recomandat pentru aceasta operatiune fiind de 10 minute. Gasiti aici un experiment asupra aspectului biscuitilor in functie de timpul de frecat aluatul. Eu am inceput operatiunea in robotul de bucatarie, mi se parea ca suna cam ciudat asa ca am trecut la mixer de mana, probabil ca in total am batut aluatul mai putin de 10 minute. Din cantitatile de mai jos au iesit 32 de biscuiti, diametrul cam 3 - 4 cm (2 tavi de cuptor) - care s-au mancat in 10 minute, deci mai potrivite ar fi cantitatile din reteta originala la care mi-a ramas gandul de la provocarea din noiembrie de la Daring Bakers care a fost despre biscuiti - intre paranteze notez cantitaile pentru portie intreaga. Biscuitii nu sunt foarte dulci, s-ar putea lipi doi cate doi cu nutella, sau se pot decora cu glazura de zahar pudra sau ciocolata topita.

ingrediente:
- 110 (225) gr unt moale
- 80 (175) gr faina 000 (cu procent scazut de proteine)
- 20 (45) gr amidon
- 30 (65) gr zahar pudra vanilat
- 1 (2) lingurita extract de vanilie
metoda:
- se incinge cuptorul la 150 grade C; e important sa nu fie o temperatura foarte ridicata care ar transforma biscuitii intr-o dantela de bule din unt si zahar, foarte sfarmicioasa;
- se amesteca toate ingredientele pana se obtine un aluat omogen, apoi se bate cu un mixer sau cu piesa in forma de tel a robotului timp de 10 minute; treptat aluatul se va imnuia si va deveni din ce in ce mai alb;
- se  formeaza biscuitii si se coc 15 - 18 minute, pana cand sunt putin rumeniti pe partea de jos;
- se scot pe un gratar unde se lasa la racit.



Pofta buna!

P.S. Refacut biscuitii - frecat aluatul in robot 10 min (cu 3 pauze de curatat peretii vasului) - si biscuitii cu s-au "tinut" mai bine decat cei de-aici (muchii moi dupa coacere). Probabil in ecuatie intra inca o variabila, si anume viteza robotului (mica-mica, dar cat de mica?). Deci nu e o stiinta exacta, probabil dupa 2-3-4 incercarii pur si simplu STII cand e destul de moale aluatul :).

8 comentarii:

  1. Imi plac la nebunie!
    prima servita :) Capat mai multi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) din urmatoarea tura, ca din asta mai sunt doar fotografiile...

      Ștergere
  2. Ce frumosi sunt! Si eu am facut de sarbatori si au fost tare apreciati ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noua ne-au placut mult, data viitoare fac portia intreaga!

      Ștergere
  3. Imi ploua-n gura! Acum ma duc sa cumpar amidon!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum faceti formele?

      Ștergere
    2. Aveti nevoie de un posh cu dui zimtat, adica o punga ce se umple cu aluat, cu o piesa metalica (sau de plastic) cu varf decupat. Daca nu aveti puteti folosi o punga cu varful taiat, dar biscuitii nu vor avea acele "onduleuri".

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...