luni, 18 februarie 2013

Spuma de ciocolata cu cafea



Reteta aceasta a facut cale lunga pana sa ajunga la mine: a inventat-o Gordon Ramsay, a verificat-o Magda de la Cat's Kitchen (am si eu o pisica, sa stii! :)) ), iar acum am incercat-o si eu cu ocazia Provocarii Secrete gazduita in aceasta luna de Diana. Caut de multa vreme o reteta de spuma de ciocolata care sa nu contina ou crud, si desi nu e atat de aerata ca o "mousse" clasica, cu albus batut, aceasta mi-a placut mult. Consistenta e aproape cea a unei creme si s-ar putea folosi si la tarte (sau torturi).



ingrediente (pentru 4-6 portii):
- 180 gr ciocolata amaruie (60 % cacao)
- 250 gr mascarpone
- 200 ml frisca lichida
- 2 linguri zahar pudra
- 4 linguri cafea lichida, tare
metoda:
- se taie bucati ciocolata (am pus doar 180 gr si nu 200 cum spune reteta originala pentru ca unii producatori fac tabla de ciocolata de 90 nu de 100 gr cum e obisnuit, tot asa cum s-au inventat si galetusele de iaurt sau smantana de 900 gr nu de 1 kg - sigur, cantitatea e corect scrisa pe ambalaj, dar tot simt o mica sarlatanie acolo ...);
- se topeste ciocolata pe baie de aburi, amestecand usor din cand in cand; se lasa ciocolata sa se raceasca, timp in care se bate branza cu zahar pudra si 100 ml frisca lichida (sau aceasta se bate separat si se incorporeaza ulterior);
- se adauga ciocolata la amestecul cu mascarpone, apoi cafeaua;
- se imparte in cani sau pahare, se acopera cu folie de plastic si se lasa in frigider 1-2 ore;
- se bate restul de frisca, se adauga o lingura de zahar pudra vanilat si se orneaza ciocolata;
- se serveste cu biscuiti, fursecuri sau piscoturi.


Pofta buna!

10 comentarii:

  1. Arata super-super bine! Sa stii ca si eu ma simt nedreptatita cand iau un baton de ciocolata si dupa ce ajung acasa constat ca are doar 90 de grame :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E si foarte buna, recomand :). Iar cu ciocolata, cand sunt in dispozitie razbionica shimb marca si iau ceva de 100 gr - de ciuda :))

      Ștergere
  2. Ce idee buna mi-ai dat! Cred ca eu o voi folosi ca si crema pentru prajitura. Vroiam sa fac o prajitura cu crema in weekend si cum nu ma pricep la creme elaborate vroiam ceva simplu si asta e perfecta! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am si eu emotii cu cremele de unt, dar asta nu are cum sa nu iasa. Sunt curioasa ce prajitura faci :)

      Ștergere
  3. Ohhhh , ce ma bucur ca ai ales sa faci acest minunat desert !! ;)
    PS.Ma bucur sa aud ca ai o pisica si chiar te rog sa-i pupi nasucul din partea mea !!! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur si eu ca am ales desertul acesta:), ne-a placut mult! Multumesc pentru reteta!

      Ștergere
  4. scormonind in retele tale am dat de asta si o voi face cand plec de Craciun in HOnduras la familia Aliciei, prietena si sefa mea.. Cautam de fapt o versiune a la LIana a unei delicii ce o mancam ( nu mai e acel bucatar ce o facea, ultima data vara asta cum am ajuns in Craiova primul drum l-am facut acolo salivand de doua zile inainte la gandul ca voi avea bucuria sa ma delectez cu ceea ce devine addictiv) la un restaurant in Craiova langa Minerva unde le savuram de fiecare data cand veneam in Romania. Bucatarul a fost prin Italia si a adus cu el Muleaux au chocolatte. Am mancat acelasi lucru si la alt italian de data asta din Roma stabilit tot in Craiova ceva ce el vindea ca Soufle au chocolatte. Ce e toata tarashenia de care mie mi-e un dor nebun si imi lasa gura apa chiar si acum? O chestie de dimensiune mica servita calda intr-un vasulet de portelan ( cam 5cm diametru pe 4cm inaltime cilindric) in care se si coace. La baza are ciocolata topita cu unt. Se adauga ceva faina . si ou batut. SE pune in vasuletele unse cu unt si se tine la frigider cel putin cateva ore. Se coace scurt timp cam 10 min, atata incat sa ramana mijlocul fluid ca o ciocolata topita fierbinte. Marginile sant cam ca o brownie coapte si mijlocul fluid, asta e partea cea mai buna pt mine. Eu fiindca am o pasiune a ciocolatii cu ardei iute( da , nu va mirati, e inventata combinatia de incasii maya care sant de fapt adevaratii inventatori ai ciocolatei) presar deasupra ardei iute uscat( folosit la pizza de ex) Nu strambati din nas va rog. Combinatia dulce iute( mai mult iute cum imi place mie , sau mai putin doar sa aiba un iz de iuteala) e nemaipomenita , Cum ardeiul iute ajuta la imunitate si scaderea colesterolului putem sa nu ne simtim foarte vinovati ca mancam asa o decadenta de colesteroale!!! Critica retetei mele gasite pe undeva pe net e ca partea periferica langa peretele vasuletului este cam aspra( nu gasesc alt atribut) fata de ce am mancat eu care era ceva foarte fin si smooth( Liana stiu ca nu iubesti amestecul de limbi dar nu gasesc cuvantul Romanesc sa descrie textura ). Voi vedea daca gasesc o alta reteta. Daca nu indrazniti sa folositi ardeiui iute , al puteti inlocui cu o boaba de zmeura.. Pentru o cina romantica in doi e cel mai potrivit act de incheiere si cucerire a inimii iubitului ( ah toata dragostea inca mai trece si prin stomac!!!)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stramb deloc din nas la combinatia de ciocolata cu ardei iute :)), am mancat asa ceva si mi s-a parut chiar interesant. Suna bine si mouleux-ul acela , n-as refuza o portie, de mi-ar aparea in fata :))

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...