vineri, 23 noiembrie 2012

Tarte cu ciocolata si unt de arahide




Iata o prajitura surprinzatoare, un exemplu perfect de ansamblu care este mai mult decat suma partilor! Crusta, gustata singura, e usor amaruie, umplutura e sarata destul de bine (untul de arahide are sare, iar eu am facut greseala sa folosesc crema de branza Philadelphia care stiam ca e sarata si tocmai de aceea nu am folosit-o niciodata in cheesecake-uri, nu stiu ce mi-o fi venit acum ...). Cu ganache-ul n-am nimic, e bun si mi-l puteam imagina intr-o prajitura. Eram chiar suparata ca am facut un dulce sarat, mi-am prezentat opera cu neincredere, si mare mi-a fost uimirea ca tartele au fost delicioase! Gustul sarat este cumva acoperit de dulcele-amarui al ciocolatei iar in ansamblu este un desert cu gust dens, rotund, bogat ... care nu se poate descrie intr-un singur cuvant.
Ingredientele de mai jos sunt, dupa reteta originala, pentru 8 tarte cu diametrul 10 cm. Eu nu am avut decat 6 forme asa ca am ramas si cu niste resturi pe care le mananca bucatareasa, din spirit de sacrificiu ...

ingrediente pentru aluat:
- 140 gr faina 000 cernuta
- 2 linguri cacao (30 gr)
- 55 gr zahar pudra
- 115 gr unt rece taiat cubulete
- 1 galbenus batut cu 1-2 linguri apa rece
ingrediente pentru umplutura:
- 115 gr unt de arahide
- 115 gr crema de branza de vaci
- 2 linguri unt
- 55 gr zahar tos
- 1/2 lingurita esenta de vanilie
- 120 ml frisca lichida
pentru ornat:
- 100 gr ciocolata amaruie (sau jumi-juma cu ciocolata cu lapte)
- 100 ml frisca lichida (as reduce la 80 data viitoare)
metoda:
- se prepara aluatul dupa metoda cunoscuta si se lasa la rece 30 de minute;
- se incinge cuptorul la 220 grade C;
- se imparte aluatul in 6 parti egale; pe rand, se intinde fiecare bucata de aluat pe blatul infainat si se aseaza in formele de tarta;
- se coc crustele "in orb" pentru 5-6 minute, apoi se scot greutatile si se reduce temperatura cuptorului la 175 grade; se mai coc 5 minute, se scot din cuptor, se taie marginile (daca sunt mai mari decat forma), se scot cu grija pe un gratar si se lasa la racit;
- se bate cu mixerul crema de branza, untul simplu si cel de arahide;
- se adauga zaharul si se bate in continuare pana cand amestecul devine pufos; se adauga esenta de vanilie;
- se bate frisca separat, apoi se incorporeaza cu grija in crema cu unt de arahide;
- se umplu tartele cu acest amestec; se lasa in frigider pentru 2 ore;
- se pune pe foc frisca lichida; cand e aproape de punctul de fierbere se toarna peste ciocolata tocata, intr-un bol; se lasa 5 minute, apoi se amesteca; se lasa 30 de minute sa se raceasca; (folosind 100 ml frisca, crema a ramas destul de moale, abia dupa o zi de stat la frigider a ajuns la consistenta care mi-ar fi placut);
- se orneaza tartele cu ganache, se lasa din nou la frigider 2 ore; se pot decora cu arahide tocate (lipsa la mine).


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...