joi, 12 noiembrie 2015

Chec cu nuci si merisoare (si dovlecel ascuns)




Daca n-as fi avut o recolta exagerata de dovlecei probabil nu as fi facut checul asta niciodata,  pentru ca ma gandesc ca daca-i prajitura, atunci trebuie sa aiba zahar, unt, oua, ciocolata, stafide si alte bunatati, nu legume. Insa nu mi-a venit sa arunc dovleceii mei eco-bio, congelatorul era deja burdusit, asa ca am cautat o noua modalitate de a folosi recolta si acum, cu mintea mai matura, imi dau seama ca nu-i rau sa pui ceva legume in prajituri - la urma urmei, cum imi place "carrot cake", de ce nu mi-ar placea "courgette cake" ?



ingrediente:
- 2 oua
- 125 ml ulei de floarea soarelui
- 85 g zahar
- 350 g dovlecel ras
- 1 lingurita extract de vanilie
- 300 g faina
- un praf de sare
- 1 lingurita scortisoara
- 1/4 lingurita nucsoara
- 1/2 lingurita bicarbonat de soda
- 1/2 lingurita praf de copt
- 85 g nuci tocate mare
- 140 g merisoare uscate
metoda:
-  se tapeteaza cu hartie de copt doua forme de chec (eu am folosit o forma cu dimensiuni normale si 4 mai mici);
- se bat ouale cu zahar, vanilie, ulei, apoi se adauga dovlecelul ras;
- se amesteca celelalte ingrediente, apoi se adauga peste compozitia cu ulei si oua;
- se toarna aluatul in formele pregatite si se coace aproximativ o ora (checurile sunt gata cand scobitoarea iese curata).



Pofta buna!

2 comentarii:

  1. imi place combinatia de merisoare cu nuci, dar cred ca si chec-ul este un deliciu!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte bun :), vreau sa incerc si o varianta de chec cu dovlecel si ciocolata.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...