duminică, 21 septembrie 2014

Gem de rubarba si ghimbir




Nu stiu daca este inca sezonul rubarbei: am citit ca se culeg tulpinile doar pana la Sanziene, astfel incat planta sa aiba timp sa se dezvolte suficient pentru a rezista peste iarna. Am doua tufe tinere, plantate doar in primavara asta, dar care au crescut atat de mult din iunie incoace incat mi-e mila sa le las nebagate in seama...  Imi aduc aminte ca Buna ne facea compot si prajitura cu rubarba in luna iulie, pana spre august, deci daca se poate culege in august, merge si in septembrie ...  voi vedea la primavara daca le-am facut rau sau nu tufelor cu aceastra recolta. 
Rubarba da un gust minunat oricarui desert in care l-am folosit, asa ca mi-am imaginat ca si gemul o sa-mi placa foarte mult. Gemul meu nu are culoarea frumoasa a modelului, probabil depinde de specia de rubarbar. Combinatia cu ghimbirul este de nota 10, as putea incerca chiar mai mult ghimbir la urmatoarele probe.

ingrediente (pentru 7 borcane):
- 2 kg rubarba curatata, taiata felii de 1.5-2 cm
- 800 g zahar
- coaja si zeama (30 ml, aici) de la o lamaie
- 15 g ghimbir
metoda:
- se pune zaharul intr-un bol mare, de sticla sau ceramica (asa zice bbcgoodfood, nu stiu de ce, s-ar putea sa reactioneze vre-o substanta din rubarbar cu un vas metalic?); deasupra se pun bucatile de rubarbar, zeama si coaja de lamaie, ghimbirul curatat de coaja si dat pe razatoare; se acopera vasul cu folie alimentara si se lasa de seara pana dimineata;
- a doua zi se fierbe gemul, amestecand usor din cand in cand, 15-20 minute - se ingroasa destul de repede;
- se toarna gemul in borcane sterilizate, se strang capacele, se lasa pe capac 5 minute, apoi se invelesc in paturi (cu capacul in sus) unde se lasa pana se racesc complet.


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Radacina curatata de coaja si data pe razatoare se adauga de la bun inceput, completez metoda si mai sus.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...