duminică, 19 august 2012

Pulpe de pui cu prune la cuptor



Am cumparat un kil de prune pentru o tarta/placinta. Apoi m-am cantarit, am renuntat la tarta, si-am ramas cu prunele...
Imi place combinatia de carne cu fructe, si dupa un pic de  cautare pe net am incropit aceasta mancare. Ne-a placut ce a iesit, si desi nu e mare filozofie notez reteta, sa n-o uit.

ingrediente:
- 4 pulpe intregi (cam 1 kg)
- 5-6 cepe mijlocii spre mici
- 20 de prune (cam 500 gr - aha, deci mai am juma de kil de prune... deci pot sa fac o tarta mai micuta...)
- sare, piper
- 150 ml vin alb demisec
metoda:
- se incinge cuptorul pe mediu;
- se aseaza intr-o tava unsa cu ulei jumatatile de prune (spalate si fara samburi) si ceapa taiata in bucati cam cat cele de prune; se sareaza putin;
- pulpele de pui se sareaza si se pipereaza, se aseaza peste ceapa si prune; se toarna vinul in vas si se stropeste cu putin ulei; se da la cuptor;
- din cand in cand se stropeste carnea cu sosul format in tava;
- se lasa la cuptor - cam o ora si jumatate, pana se face carnea (adica are 77 grade C; alta metoda de verificare e ca zeama care iese din carne cand e intepata trebuie sa fie limpede, nici rosiatica, nici alb-tulbure).
Am mancat cu cus-cus. E o mancare destul de usoara, prunele dau un gust acrisor care merge bine cu carnea de pui si cu dulceata cepelor.


Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Ce interesant! Nu am incercat niciodata pana acum puiul cu prune! Dar cum combinatia carne+fructe este printre preferatele mele, sunt convinsa ca si aceasta e un deliciu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o noutate si pentru mine combinatia asta si cred ca se mai pot face variatiuni pe tema data.

      Ștergere
  2. Combinatia de pui cu cu prune este dementiala.

    O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca mi-a ramas intiparita in minte de cand am vazut-o la tine prima data, si intr-adevar e o combinatie minunata!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...