joi, 24 aprilie 2014

Fursecuri cu ciocolata alba si merisoare



Aceaste fursecuri sunt inspirate de una din primele retete de pe GoodFood pe care le-am incercat, acum muuulti-multi ani. Am redus radical cantitatea de ciocolata alba folosita, la fel am facut cu zaharul, si am inlocuit o parte din faina alba cu faina integrala. Din ingredientele de mai jos mi-au iesit 44 de bucati.

ingrediente:
- 120 + 60 g ciocolata alba
- 200 g unt
- 2 oua
- 150 g zahar tos
- 2 lingurite extract de vanilie
- 200 g faina 000
- 150 g faina integrala
- 10 g praf de copt
- 1 lingurita scortisoara
- 100 g merisoare uscate
metoda:
- se incinge cuptorul la 180 grade C;
- se topesc 120 g ciocolata alba, cu atentie si la foc foarte mic pentru ca se arde repede; accidental am descoperit o metoda perfecta: se tine cratita pe foc mic pana incepe sa se topeasca ciocolata, amestecand usor, apoi se da la o parte, se lasa 1 minut sau doua, timp in care se topeste si restul de ciocolata (de la caldura cratitei), omogenizati, apoi mai puneti pe foc cateva secunde, daca e cazul;
- se lasa ciocolata sa se raceasca putin, apoi se adauga untul, ouale, zaharul si extractul de vanilie si se amesteca toate cu un mixer pana cand rezulta o compozitie cremoasa;
- intr-un alt bol se amesteca faina cernuta (si taratele care raman in sita din faina integrala), scortisoara si praful de copt; se adauga cam 2/3 din cantitatea totala de merisoare;
- se amesteca cele doua compozitii;
- se taie bucatele restul de ciocolata alba (60 g);
- se aseaza cate o lingura de aluat pe hartie de copt, lasand 2-3 cm intre gramajoare (am pus 16 in tava cuptorului); se presara deasupra ciocolata si merisoare;
- se coc 12-15 minute, se scot pe un gratar de racire si se continua cu restul de aluat; daca aveti o singura tava mare de cuptor si nu vreti sa puneti aluatul pe tava fierbinte (s-ar topi untul), se poate raci rapid  tava sub jet de apa rece.


Pofta buna!

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...