sâmbătă, 22 septembrie 2012

Salata de toamna cu ton



Luna aceasta Ama mi-a facut bucuria de a-mi repartiza chiar blogul ei pentru Provocarea Secreta. Ce-i drept ca nu a prea fost un secret pentru ea..., dar pentru mine a fost o provocare pentru ca in fiecare zi imi alegeam sa incerc alta reteta in functie de ce aveam chef sa mananc - ceva cu carne, ceva dulce ori paste? Pana la urma am ales aceasta salata de toamna cu ton, pentru ca e toamna si imi era pofta de ton. Am folosit paste obisnuite si nu integrale asa cum a facut Ama si am modificat putin sosul inlocuind maioneza + praf de usturoi cu un sos de usturoi + iaurt.

ingrediente:
- 200 gr paste fainoase
- 2 conserve de ton bucati
- 200 gr porumb
- 1 ardei capia
- 1 praz
- 3 catei de usturoi
- o lingurita rasa sare
- 30 ml ulei
- 2-3 picaturi de otet si tot atata apa minerala carbogazoasa
- 5-6 linguri iaurt
metoda:
- se fierb pastele in apa cu sare; se trec sub un jet de apa rece, pentru a opri fierberea si a le raci;
- se taie fasii subtiri ardeiul si prazul (spalat cu atentie);
- se amesteca pastele cu porumbul, ardeiul, pestele scurs si prazul;
- pentru sos se toaca marunt usturoiul apoi se lasa sa stea acoperit cu sare cateva minute; se freaca (eu am folosit un fel de pistil din lemn folosit de bucatarul meu la facut mujdei); se adauga uleiul incet, ca pentru maioneza, amestecand continuu (prima din cele 3 imagini de mai jos arata emulsia de usturoi cu ulei), se picura otet si apa cu bule apoi se adauga iaurtul; se toarna sosul peste salata si se amesteca cu grija.
Salata aceasta satioasa si foarte gustoasa e gata cat ai zice "ton"! Multumim pentru retata, Ama!

Pofta buna!

6 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...