luni, 16 septembrie 2013

Minibaghete fragede




Le-as zice mai degraba minifranzele vazand cum mi-au iesit mie (pe langa faptul ca si consistenta imi aminteste de franzela) dar le pastrez numele dat de Simona - pentru ca a ei e reteta pe care am ales sa o pregatesc pentru bucataritul "in secret" din aceasta luna. Am facut o mica modificare la cantitati pentru ca mi s-a parut foarte ud aluatul (cu 83.3% hidratare), iar inainte de copt le-am uns doar cu lapte (nu si galbenus de ou); in plus am mai facut mici modificari de metoda invatate de la Codruta si care deja mi-au intrat in obicei. Mi-au iesit 12 "baghetute" intr-adevar fragede, asa cum promite numele lor, foarte bune si a doua zi; succes deplin, deci sigur voi repeta reteta si probabil voi incerca aluatul cu hidratare mai mare, asa cum propune Simona. Mi-a placut blogul ei in primul rand pentru ca are multe retete de toate felurile, inclusiv de tarte (slabiciunea mea, sau, in fine ... una dintre ele) si apoi pentru ca blogul e foarte bine organizat, cu o lista a preparatelor pe categorii si un simplu dar atat de eficient buton de cautare (care lipseste de pe multe bloguri si care mie mi se pare foarte util, pentru ca de multe ori caut retete care contin un anumit ingredient).


ingrediente:
- 600 g faina alba pentru paine
- 1 pliculet drojdie uscata
- 200 ml lapte
- 150 ml apa (in reteta originala : 200 ml; abia acum observ ca trebuia apa minerala, dar au fost bune si cu apa de la robinet)
- 100 ml ulei de floarea soarelui
- 1 lingurita sare
metoda:
- se amesteca toate ingredientele in afara de sare intr-un bol care se acopera apoi cu folie de bucatarie; se lasa deoparte 20 de minute;
- se adauga sarea si se framanta aluatul (5-10 minute), apoi se acopera cu aceeasi folie si se lasa la dospit cam o ora;
- se incinge cuptorul la 200 grade C;
- se rastoarna aluatul pe blatul usor infainat; se taie in 12 bucati cat de cat egale; li se da forma de bila acestor bucati de aluat, se acopera cu un prosop si se lasa "sa se odihneasca" 10 minute acoperite cu un servet de bucatarie; se formeaza minibaghetele, se aseaza in tava pe hartie de copt (Simona unge hartia cu ulei, eu n-am facut asta niciodata si nici n-am obervat sa fie un pas necesar); se cresteaza franzelutele si se acopera cu servetul de bucatarie; se lasa la dospit inca 30 de minute;
- se ung chiflele cu lapte (sau galbenus amestecat cu apa sau lapte); se coc aproximativ 30 de minute, pana se rumenesc; sunt coapte cand suna a gol daca sunt lovite cu degetul dedesubt.


Pofta buna!

12 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Sunt dragute, si in plus imi plac si mie (cele mai multe paini de cumparat nu-mi plac decloc).

      Ștergere
  2. Ce frumusele sunt, jur ca as manca una pe loc :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-as stradui data viitoare sa le face mai egale :)), sa fie si mai dragute!

      Ștergere
  3. Ce frumusele sunt! Imi plac tare mult painicile mici, baghetele sau franzele, probabil din cauza ca au mai multa coaja sau poate din cauza felioarelor micute, pe care le poti decora cu diverse sosuri sau creme si arata de o mie de ori mai bine cat o felie mare de paine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si-n plus, se stie, franzelele mici (ca si tartele, prajiturile, briosele etc mici) nu au calorii. Asa-i ?

      Ștergere
  4. Cat de frumoase ti-au iesit!! Ma bucur ca ti-au placut, si-ti multumesc ptr cuvintele frumoase. Din pacate in ultimul timp n-am mai facut painica in casa.. :( ai zau ca-mi este dor.. Cat despre cantitatea de apa.. depinde foarte mult de faina.. in general cantaresc mai mult/a, si vad cat imi ramane.. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. deci ai gasit reteta secreta :) ...
      Foarte bune painicile! Mama le-a facut si ea, cu mai multa apa decat ai pus tu, si au iesit bune si frumoase si-asa; depinde si de faina, dar si de vreme - temperatura, umiditatea din aer, locul unde pastrezi faina...

      Ștergere
  5. Liana si Simona, mersi mult pentru reteta.Acum fug la bucatarie si o pun in practica!

    Rezultatul in curind!
    O seara placuta!

    Cu prietenie
    Laura S,

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...