luni, 17 noiembrie 2014

Cheesecake cu nuci si sirop de artar




Se gaseste de cumparat in Cluj un cheesecake foarte bun, chiar surprinzator de bun pentru unul "de magazin", care are nuci macinate in blat. Cautand pe google inspiratie sa fac si eu ceva asemanator, am gasit aceasta reteta, pe care am adaptat-o inlocuind nucile pecan cu nuci autohtone, iar sosul de deasupra l-am injumatatit, e dulce (dar foarte bun) si mi se pare suficient cat am avut. Este un cheesecake tomnatic, mi se pare, probabil din cauza condimentelor care amintesc de placinta cu dovleac sau de turta dulce.

ingrediente:
- 250 g biscuiti digestivi
- 140 g unt
- 1/2 lingurita ghimbir pudra
- 200 g nuci
- 750 g crema de branza
- 270 g smantata
- 150 ml sirop de artar
- 85 g zahar
- 3 oua
- 4 linguri faina
- 2 ligurite rase scortisoara
- 1/2 ligurita nucsoara
- 2 lingurita esenta de vanilie
pentru sos:
- 100 ml sirop de artar
- 50 g unt
- 1 lingura zahar
- un praf de sare
metoda:
- se incinge cuptorul la 200 grade C;
- se unge cu unt si se tapeteaza cu hartie de copt o tava patrata cu latura de 23 cm ;
- se zdrobesc biscuitii in robotul de bucatarie; se adauga ghimbirul, untul topit si nucile; se maruntesc toate, impreuna, pan cand nucile sunt tocate dar inca se mai vad bucatele ici-colo;
- se aseaza amestecul in tava, uniform, presand cu dosul unei linguri; se coace 10 minute apoi se scoate din cuptor;
- tot in robotul de bucatarie, folosind telul de aceasta data, se pregateste crema: se bate branza cu smantana pana se obtine un amestec omogen; se adauga siropul de artar, zaharul, ouale, faina, esenta de vanilie, scortisoara si nucsoara; se amesteca bine;
- se toarna compozitia peste blatul de biscuiti; se coace 15 minute, apoi se reduce temperatura la 110 grade C si se mai coace 30 de minute; se stinge focul si se lasa prajitura in cuptor inca 2 ore, apoi se scoate si cand ajuge la temperatura camerei se pune in frigider pentru cel putin o ora;
- pentru sos se pun toate ingredientele intr-o craticioara; se fierb la foc mic 4-5 minute, pana cand zaharul s-a dizolvat si sosul s-a ingrosat putin; se lasa la racit si se toarna peste cheesecake cand se serveste (daca e prea gros sosul se poate incalzi putin).
Se pot pune 50 g nuci tocate mare in acest sos, mie mi s-a parut mai interesant sa se simta gustul de nuca doar din crusta, dar e bun si cu extra-nuci.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...