joi, 9 ianuarie 2014

Scones cu ciocolata




M-am lamurit mai demult ca sunt bune painicile astea numite scones, fie ele dulci sau sarate, asa ca era vremea sa incerc si unele cu ciocolata. Toate celelalte retete incercate de mine erau fara ou, si cred ca oul din aceasta reteta sa fi facut ca textura sa fie mai degraba ca cea a unui chec decat cea pe care o stiam eu din experientele anterioare. Reteta e dintr-o carte din cele pe care le-am primit de curand de la o prietena a mamei mele, pe langa cateva instrumente de bucatarie de care m-am bucurat foarte mult si care-mi sunt foarte utile - si vreau sa-i multumesc si aici pentru cadou! Cartile fiind cu unitati de masura imperiale, notez cantitatile asa cum le-am transformat si folosit eu, dar si cele originale, in paranteza, pentru cine are "cups" si linguri de masurat.



ingrediente:
- 315 g faina (2 1/4 cani)
- 20 g cacao (3 linguri)
- 145 g zahar (1/2 cana + 2 linguri)
- 6 g praf de copt (1+1/2 lingurite)
- 2 g bicarbonat (1/2 lingurita)
- praf de sare (1/4 lingurita)
- 140 g unt
- 140 g ciocolata amaruie, taiata in bucati de 0.8 - 1.2 cm
- 1 ou mare + 1 albus pentru uns (galbenus, in reteta originala,  dar am vrut sa folosesc din albusurile adunate dinainte)
- 135 ml + 15 ml (o lingura) smantana
- zahar tos pentru presarat deasupra

metoda:
- se amesteca faina cernuta cu zahar, cacao, sare, praf de copt si bicarbonat;
- se adauga untul taiat bucatele si se incorporeaza in faina cu ajutorul unui cutit; trebuie sa rezulte un amestec cu aspect de firmituri, in care sa ramana cateva bucatele vizibile de unt; se adauga bucatelele de ciocolata;
- se amestecau oul cu smantana, se toarna peste firmiturile de faina si unt, si se amesteca folosind o spatula de silicon - spune reteta; eu nu m-am putut abtine si mi-am bagat si degetele, lucru nu prea bun deoarece caldura pielii incalzeste untul; oricum, se amesteca pana cand se leaga aluatul, fara a framanta;
-  se intinde aluatul pe blatul usor infainat, astfel incat sa obtinem un dreptunghi cu laturile 7.5 x  45; se taie in 6 patrate cu latura de 7.5 cm; mi s-au parut foarte mari, data viitoare vo idecupa scone-urile ceva mai mici;
- se aseaza cele 6 bcuati de aluat pe o tava, cu distanta de 5 cm intre ele; se lasa tava in frigider pana se intareste aluatul - minim o ora, sau peste noapte;
- se unge aluatul cu albus batut usor si amestecat cu o lingura de smantana; se presara zahar;
- se coc painicile la 190 de grade C timp de 25-30 de minute, pana cand zaharul de deasupra s-a rumenit, iar scobitoarea infipta in mijlocul unei painici iese curata.
Si daca spune Martha Steward ca merg cu cafea, le-am gustat la cafea.


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. La multi ani !
    Te astept cu o reteta de muffins sau cupcakes la concursul organizat pe blogul meu !
    http://www.bucatepealese.ro/concurs-razboiul-brioselor/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani! Multumesc de invitatie, dar pe mine random nu ma iubeste ... :))

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...