miercuri, 12 decembrie 2012

Cornuri foarte fragede



Colectia mea de carti de bucate s-a imbogatit cu clasica "Silvia Jurcovan" si aceasta a fost reteta care mi-a tras cu ochiul la prima rasfoire : cornuri foarte fragede, asa se numesc in carte si am pastrat numele pentru ca descrie foarte bine rezultatul. Cornurile acestea aduc a croissante, dar metoda e mult mai simpla, fara timpi de asteptare pentru racirea aluatului. Totusi am o nemultumire la adresa cartii, pentru ca lista de ingrediente pentru aceasta reteta contine doua elemente cu care nu ni se spune ce sa facem : 15 ml de ulei, caruia nu i-am simtit lipsa in aluat (e destul de moale si fara el), si vanilie - dar sa zicem ca asta ar fi zaharul vanilat care se presara la sfarsit... (Sunt curioasa daca scaparile astea sunt o greseala a editurii sau apar si in editiile mai vechi ale cartii - daca cineva ar putea verifica si mi-ar lasa vorba i-as multumi :) ).

ingrediente - aluatul I:
- 250 gr unt moale
- 100 gr faina
- 1 lingurita rasa sare
aluatul II :
- 350 gr faina
- 25 gr drojdie
- 30 gr zahar tos
- zeama si coaja de la jumatate de lamaie
- 1 ou
- 200 ml smantana grasa
- 50 ml lapte
in plus: marmelada sau ciocolata pentru umplutura

metoda:
-se freaca drojdia cu zaharul pana se lichefiaza - in primul minut ma gandeam ca nu stiu eu ce inseamna "a se lichefia", dar spre uimirea mea amestecul a devenit lichid;
- se adauga oul, smantana, laptele, zeama si coaja de lamaie, se amesteca, apoi se adauga si faina; se framanta cu mana 6-7 minute, apoi se lasa aluatul sa creasca, acoperit, intr-un loc caldut;
- se amesteca untul cu 100 gr faina si sare, se lasa deoparte - dar tot in loc caldut, sa ramana moale;
- dupa ce aluatul si-a dublat volumul se incinge cuptorul pe mediu (apreciez la 180 - 190 grade C);
- se intinde aluatul II pe blatul bine infainat astfel incat sa ajunga la grosimea de 5 mm (sau poate aici trebuia folosit uleiul, pentru blatul de lucru ?...);
- aluatul I se distribuie uniform, in forma de gramajoare, peste celalalt, apoi se intinde cu atentie;
- se ruleaza aluatul apoi sulul se intinde cu sucitorul astfel incat sa se obtina un dreptunghi de 30 cm latime;
- capetele acestui dreptunghi se aduc catre mijloc, apoi se impacheteaza in doua, ca o carte;
- se intinde din nou aluatul pana cand ajunge la 3-4 mm grosime - mie mi-a iesit un dreptunghi de aprox. 30 x 50 cm;


- se taie aluatul in 5 fasii de aproximativ 8-10 cm latime, apoi fiecare fasie in doua, rezultand 10 bucati care se vor taia fiecare pe diagonala;
- la baza fiecarui dreptunghi astfel obtinut se aseaza o jumatate de lingurita de umplutura (eu am folosit un amestec de unt + cocos + crema de branza + zahar ramas de aici), apoi se ruleaza cornurile si se aseaza pe hartie de copt lasand 2-3 cm distanta intre ele;
- se coc 20 de minute fara sa se deschida cuptorul, apoi se face focul mai mic si se coc inca 10-15 minute;
- dupa ce se scot din cuptor se cerne deasupra cornurilor zahar pudra vanilat si se lasa la racit; sunt foarte bune proaspete, caldute, dar se pot pastra 2-3 in cutii inchise, la temperatura camerei.


Si-nca o poza:


Pofta buna!


3 comentarii:

  1. Eu am o editie din '83, e la fel. Ma mir ca abia acum ti-ai luat-o, pt. mine a fost cartea de capatai, ca bucatareasa. Aluaturi n-am facut insa aproape niciodata. Pentru restul retetelor, eu am fost multumita, sunt detaliate si exacte, pe gustul meu. Doar ca acum, multe retete sunt depasite, stilul de a gati s-a schimbat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc ca ai verificat :). Eu aveam de cativa ani "Sanda Marin" care mi se pare foarte buna ca si carte de baza, pe asta mi-am luat-o sa fie la colectie :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...