sâmbătă, 25 mai 2013

Sirop de soc



Socata este cel mai bun suc din lume, dupa mine. Din pacate sezonul socului e scurt, dar m-am gandit sa incerc sa duc gustul minunat pana in iarna cu un sirop de soc, urmand reteta gasita pe blogul bucate pe alese care mi-a fost repartizat luna aceasta ca sursa de inspiratie pentru "provocarea secreta". Din cantitatile de mai jos mi-au iesit doua sticle de 500 ml si inca putin, putin care credeam ca-mi va ajunge pentru poze - de fapt a ajuns pentru un pahar de suc si un degetar de sirop nediluat cu apa, pe care l-am prins totusi in imagini pentru a vedea ce culoare frumoasa are. Am facut o cantitate mai mica decat cea din reteta-sursa dar am pastrat proportiile - pentru apa, flori, lamaie ... pana la zahar, unde am pus doar jumatate - imi place sa simt gustul fructelor mai mult decat gustul dulce la orice gem sau sirop, si am nimerit concentratia de dulce potrivita pentru mine. Mirosul si gustul de soc sunt puternice in sirop, dar se cam pierd odata siropul diluat cu apa, asa ca data viitoare voi incerca sa pun mai multe flori - sau, cine stie, poate iarna voi simti mai bine aroma de soc.

ingrediente:
- 20 de flori de soc (le-am cantarit, de curiozitate: aveau 200g)
- 1.5 l apa
- 750 g zahar
- zeama de la o lamaie si jumatate
- coaja (doar partea galbena) de la jumatate de lamaie
metoda:
- se spala florile de soc sub jet de apa rece; lamaile se spala cu apa fierbinte;
- se pun intr-o cratita florile de soc, apa, zeama si coaja de lamaie;
- se pune cratita pe foc si se lasa pana cand apa da in clocot; se stinge focul si se lasa totul intr-un loc racoros 3-4 zile, amestecand din cand in cand;
- se strecoara zeama si se pune la fiert cu zaharul; se lasa sa fiarba 5-10 minute, pana se topeste zaharul;
- se pune siropul in sticle sterilizate si se invelesc in paturi.
Se pastreaza sticlele intr-un loc racoros.

Pofta buna!

4 comentarii:

  1. minunat!!! Si reteta e usoara...pe colege le auzeam cu 60 de flori...dar sigur fac reteta ta. Duminica placuta iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa era si reteta dupa care am facut eu, cu 50-70 de flori dar pentru 5 l de apa, dar m-am gandit ca iese prea mult sirop daca fac portie intreaga :). Duminica placuta si tie!

      Ștergere
  2. Ce usor de facut!! Merita incercat siropul asta!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...