vineri, 22 martie 2013

Chec cu banane, nuci, ciocolata si stafide



Asta e solutia ideala de a folosi doua (trei sau patru) banane prea coapte, uitate intr-un colt al bucatariei, care nu mai sunt apetisante pentru nimeni. Este un chec moale, usor umed, plin de bucatele de nuci, ciocolata si stafide.
reteta de Paul Hollywood

ingrediente:
- 2 banane foarte coapte, decojite (reteta originala foloseste 4) si zdrobite cu o furculita
- 140 g unt moale
- 2 oua
- 250 g zahar brun (voi pune doar 200 gr data viitoare)
- 250 g faina 000
- 2 lingurite praf de copt
- 100 g nuci taiate
- 100 g ciocolata cu lapte, tocata mare
- 75 g stafide (nu erau in reteta originala dar se potrivesc bine cu celelalte ingrediente)
metoda:
- se incinge cuptorul la 170 grade C; se tapeteaza o tava de chec cu hartie de copt;
- se freaca untul cu zaharul cu un mixer (nu trebuie insistat prea mult); se adauga ouale si se amesteca, apoi se incorporeaza bananele;
- se cerne faina si praful de copt, apoi se adauga la compozitia cu oua; se amesteca folosind o spatula;
- se adauga ciocolata si fructele si se amesteca din nou, astfel incat sa fie uniform distribuite in aluat;
- se toarna aluatul in forma pregatita si se coace o ora - o ora si 10 minute.


Pofta buna!

P.S. Tocmai mi s-a atras atentia asupra unei greseli: in tot blogul am scris "gr" in loc de "g" cand ma refeream la grame .... Sa-mi fie rusine ;) !

P.P.S. Ce bine se potriveste - inainte de a posta reteta am aflat ca provocarea Dulce Romanie a lunii e gazduita de "Enjoy dessert" si are ca tema nuca si cacaoa!

8 comentarii:

  1. Pe vremea asta ar merge o felie de chec de-al tău cu o cană de ceai :) Mi-ai facut o poftă şi tot ce am în sertarul de la birou sunt alune şi fructe uscate :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of, vremea asta ma dispera si pe mine si checul de deja mancat ! :(

      Ștergere
  2. Checul asta trebuie sa-l fac,arata ca decupat din reviste!:)
    Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  3. Of ce as manca o feliuta,ce ar merge in loc de banane nu prea imi place in praji?arata tare bine;

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bananele dau o consistenta usor umeda aluatului, dar cum am pus numai doua gustul acela (stiu ce spui) nu se simte, plus ca sunt atatea bucatele de tot felul de bunatati. Ai putea incerca cu sos de mere eventual ... sa vezi ce iese. Am facut odata niste briose cu sos de mere (cu poze cam intunecate de nu au ajuns pe blog) si au fost foarte bune.

      Ștergere
  4. Ce de ingrediente...., suna bine impreuna ;)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...