joi, 25 septembrie 2014

Doua aperitive grecesti: salata de vinete si bouyourdi


Amintiri culinare la sfarsit de vara: doua aperitive grecesti, unul cald si unul rece, care se fac foarte usor, notate aici ca sa nu le uit de simple ce sunt, cu toate ca nu-mi ies atat de bune ca originalele ... Poate in Grecia sunt mai bune din vina peisajului, sau poate mai sunt secrete neghicite, bine ascunse in aparenta banalitate a acestor gustari. Probabil exista variante si nuante locale pentru ambele feluri de mancare, iar cele de fata sunt doar ce am gustat eu. Mi-a ramas gandul si la o "pita" care inca nu imi iese ca a lor: un blat dospit dar subtire, cu usturoi si oregano, servita pe post de paine (daca stii ce sa ceri). Toate, cu ingrediente de sa le numeri pe degetele unei maini: vinete+ustuoi+feta+ulei de masline+zeama de lamaie, feta+rosii+ardei iute+ulei de masline, aluat+oregano+ulei de masline+usturoi.


Salata de vinete greceasca



Cu toate ca salata noastra de vinete cu maioneza si ceapa imi place enorm de mult, am incercat sa fac acasa salata de vinete greceasca - sau poate ar trebui sa-i spun "athosiana", de la Athos - numele tavernei unde am mancat-o. Am facut asa: la doua vinete mici, coapte si tocate, am adaugat un catel mic de usturoi tocat, ulei de masline - cam 6 linguri, putina sare, o lingura de zeama de lamaie si o lingura de feta rasa pe razatoarea mica (cred ca feta in salata de vinete era nota originala a tavernei mai sus pomenite) - amestecate bine, dar nu frecate adtfel incat sa se "umfle" salata. Se poate turna deasupra putin ulei de masline, o maslina in varf, si gata. 

Bouyourdi




Mare iubitoare de branza ce sunt, ma mir ca abia acum am aflat de aceasta mancare - branza cu rosii la cuptor. Se face asa: se iau doua rosii, se oparesc, se decojesc si se taie cubulete. Se da pe razatoare o bucata de feta (cred ca merge si telemea, una nu foarte zemoasa) - cam 200 grame. Se toaca marunt o lingura de ardei iute. Se stropeste cu ulei de masline un vas mic care se poate pune in cuptor, se pune un strat de rosii, apoi unul de feta, deasupra se presara ardei iute; se stropeste cu ulei si se reiau straturile - rosii, feta, ardei iute etc. Se coace la 180 de grade C, 30 - 40 de minute.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...