vineri, 8 februarie 2013

Lichior crema de whisky



Sau despre cum pot deveni alcoolica... Nu ma dau in vant dupa bauturile foarte dulci, whisky-ul nu-mi place deloc, dar chestia asta e mai mult desert decat bautura si e foarte-foarte buna! Se poate bea asa cum e sau cu cafea, sambata dimineata.

inrgediente:
- 200 ml whisky
- 200 ml frisca lichida
- 60 gr ciocolata cu lapte
- 2 linguri cafea
- 400-500 gr dulce de leche - se obtine din 1 l lapte gras si 250 gr zahar, un praf de sare si unul de bicarbonat, dupa metoda descrisa aici -  nu trebuie sa fie foarte gros si oricum se mai intareste stand in frigider; eu am pus 500 ml pentru ca nu imi place prea alcoolizata bautura, dar incepeti cu 400, gustati, mai puneti o lingura, gustaaaati..., inca o lingura, gustaaaati ..... hac!
metoda:
- se pune frisca intr-un vas pe foc mic; cand e aproape de punctul de fierbere se stige focul si se adauga patratelele de ciocolata; se lasa 2-3 minute, apoi se amesteca pana se topeste ciocolata;
- se lasa deoparte cateva minute, apoi se adauga dulceata de lapte, cafeaua si whisky; se amesteca bine, se pune in sticla si se pastreaza la frigider;
- din cand in cand se scutura bine sticlele cu lichior (se si gusta licoarea, cu ocazia asta); daca raman cateva bucati mici de ciocolata nedizolvata ele vor disparea complet in cateva zile  impreuna cu toata bautura.

Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Super reteta, rapida si delicioasa. Merita facuta bunatatea asta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Of, abia scapasem de obsesia cu Baileys si iata peste ce am dat. E clar, n-am nicio sansa ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. haha, imi pare rau ca ti-am dat de lucru, dar urmeaza o lunga obsesie pentru bautura asta - la mine s-a instalat deja!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...