joi, 6 decembrie 2012

Victoria sandwich




Iata o prajitura clasica pentru ceaiul de la ora 5, cunoscuta si sub numele de "Victoria sponge cake". Este compusa din doua blaturi lipite intre ele cu gem de capsuni si ornata simplu cu zahar. Asta e varianta cea mai simpla, singura admisa de cunoscatorii exigenti ca fiind adevaratul "Sandwich Victoria", dar cei nu atat de rigurosi adauga un strat de de frisca deasupra gemului si folosesc zahar pudra pentru decorat. Prajitura se face foarte usor, dar  mi se pare destul de plictisitoare cu toate ca, recunosc, gustul e bun.

ingrediente - pentru blat:
- 225 gr faina
- 2 lingurite rase praf de copt
- 225 gr unt moale
- 225 gr zahar
- 4 oua
pentru asamblat:
-  gem de capsuni (decat de cumparat mai bine faceti asa : luati capsuni congelate, cam 500 gr, zeama de la jumatate de lamaie si cam 150 gr zahar - fierbeti totul 30 de minute, lasati la racit si e gata gemul!);
- frisca
- zahar pudra
metoda:
- se incinge cuptorul la 180 grade C;
- se pun toate ingredientele pentru blat in vasul unui robot de bucatarie si se amesteca pana cand compozitia evine omogena - nu mai mult;
- se unge cu unt o tava rotunda si inalta, iar pe baza ei se aseaza un disc de hartie de copt; daca folositi o tava cu pereti detasabili si nu e perfect etansa, inveliti in folie de aluminiu; se coace cam 40 de minute, verificand dupa 30 de minute;
- am avut ca model doua retete, ambele cerand sa coacem blatul in doua forme de 20 cm diametru, dar nu am doua forme identice motiv pentru care am copt tot aluatul intr-o singura forma, probabil de-asta a trebuit sa las batul in cuptor mai mult decat 25 de minute cat spunea reteta-sursa;
- se scoate cu grija blatul din forma si se lasa la racit pe un gratar; cand s-a racit complet se taie in doua pe orizonatala, se aseaza un strat de gem, apoi unul de frisca, se acopera cu cealalta jumatate de aluat si se pudreaaa cu zahar.

Reteta de Mary Berry.


Pofta buna!

10 comentarii:

  1. Arata super bine!! Vin la o felie de tort!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un clasic, asa ca trebuie sa aiba ceva calitati ca sa reziste ... :)

      Ștergere
  2. Fain. Si simplu. Cat despre gem...si mai bine: luati un borcan de gem de la mama :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hahaha! Am si gem de la mama dar numai un borcan, il pastrez deocamdata ... ;)

      Ștergere
  3. Arata colosal! Io am o singura curiozitate: cate kg ai si cate ai luat de cand cu blogul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Ioana, ma bucur sa te citesc din nou! Am ceva mai multe kile decat ar trebui, stiu, dar n-am fost slaba niciodata. Cred ca vreo 3 kile (aprox. 4.75%) sunt din cauza blogului...

      Ștergere
    2. Ah, nu stai rau, daca ai luat doar 3 kile din pricina de blog, eu tot de la blog si tine cont: neCULINAR, am luat iarna trecuta vreo 4-5. Sunt o grasa, asta e -desi am mai putine kg ca tine, dar conteaza si inaltimea (sau "scundimea") si oasele subtiri in cazul meu si faptul ca, pana nu demult, am fost o slabanoaga. Prin urmare oase nu, muschi nici asa, ce e, e doar grasime :).

      Acum am inceput sa le dau jos (kilogramele), cu un pic de atentie la ce mananc. Prajituri doar din an in pasti. si la Craciun...in niciun caz la "ceaiul de la ora 5". Detest orice fel de ceai, de altfel.

      Acum am adus de la maica-mea o tarta cu mere, i-am dat-o toata lui fiica-mea in camera s-o ascunda bine doar pentru ea, sa nu ma tenteze cumva. Fiica-mea, o slabanoaga, poate manca orice si oricat :) hehe, ce vremuri...

      Ștergere
    3. Eu am fost odata si slaba (48 de kile la 1.61m) - dar de stres si de nesomn, si aratam ca o sperietoare, asa ca - sanatoase sa fim, chiar daca avem cateva kile in plus :D

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Te simti ca in vizita la Regina Angliei cu o feliuta de-asta in fata :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...