miercuri, 3 aprilie 2013

Paine cu fulgi de ovaz si seminte




Inca o reteta reusita din cartea "Baking Bible", de data asta painea numita de Mary Berry "Farmhouse Brown Seeded Loaf". E o paine deasa dar fara sa fie tare, grea dar nu umeda, gustoasa de poti s-o mananci goala. In vremurile cand faceam paine cu maia am invatat de la Codruta cateva lucruri despre paine care imi prind bine si la aluaturi cu drojdie de bere: de exemplu, am invatat ca dupa ce se amesteca toate ingredientele, aluatul are nevoie de o pauza de vreo15-20 de minute, dupa care se va framanta mai usor pentru ca deja incepe sa se dezvolte glutenul.

ingrediente:
- 40 g seminte de in (am pus doar 30 gr, atata mai aveam)
- 150 g fulgi de ovaz
- 300 ml apa clocotita
- 450 g faina 650 (pentru paine)
- 100 g faina integrala
- 30 g seminte de dovleac (reteta originala e cu 50 g seminte de floarea soarelui, de care am constatat ca n-am)
- 1 lingurita rasa sare
- 7 g drojdie uscata instant
- 350 ml apa calduta
metoda:
-se amesteca semintele de in cu fulgii de ovaz; se toarna apa clocotita, se amesteca bine, se lasa deoparte sa se raceasca putin;
- se adauga celelalte ingrediente si se amesteca bine; se acopera bolul si se lasa 20 de minute, apoi se framanta aluatul 5 minute; aluatul e destul de lipicios chiar si dupa aceasta framantare, eu am mai adaugat o lingura rasa de faina (pentru ca am avut mai putin seminte de in, care absorb apa);
- se lasa la dospit o ora - o ora jumate intr-un loc caldut;
- se rastoarna aluatul pe blatul infainat, se framanta putin si se imparte in doua;
- se formeaza doua bile de aluat astfel : se intinde putin cu mana aluatul, apoi se aduc marginile spre centru si se "lipesc" bine; se ratoarna bila cu "lipitura" in jos pe o zona fara faina a blatului de lucru si, cu palmele facute caus, se plimba usor bula de aluat intr-o miscare circulara;
- urmeaza ultima dospire, Mary Berry o face direct in tava de copt pe care o pune intr-o punga mare; eu am pus bulele de aluat in doua cosuri rotunde, pe cate un servet curat pe care am presarat faina - inchise si ele intr-o punga mare, de plastic; se lasa intr-un loc caldut 1 ora - 1 ora si jumatate, pana isi dubleaza volumul;
- se incinge cuptorul la 220 grade C;
- se ung painile cu putina apa (sau lapte), se presara fulgi de ovaz si se coc 20-25 de minute; painile sunt coapte cand s-au rumenit si suna a gol cand sunt lovite la partea inferioara;
Inainte de a coace painile am crestat una dintre ele, sa vad ce i se intampla, desi reteta originala nu spune asta - dar painea necrestata nu a crapat asa ca se poate si fara.


Pofta buna!

6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Se poate face o singura paine mai mare, dar parca-s mai dragute asa mici :)

      Ștergere
  2. Foarte frumoasă ţi-a ieşit painea! Şi cred că a mirosit tare bine în casă :)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se compara cu nimic mirosul de paine coapta! Desi imi place si "parfumul" de cafea la fel de mult ...

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Este intr-adevar, si mult mai sanatoasa decat orice paine din magazin :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...