duminică, 10 mai 2015

Linzer Torte




Linzer Torte este o prajitura cu o lunga istoire (pe care o puteti citi pe wikipedia). Ea (prajitura) este alcatuita dintr-un strat de aluat care contine nuci sau migdale macinate, acoperit cu un strat de gem acrisor, peste care se aseaza un grilaj din aluat. Cum nu stiu sa avem reteta de Linzer in arhiva familiei (cu toate ca bunica mea facea o prajitura asemanatoare, din cate imi amintesc insa fara nuci in aluat, dar avand "grilaj" peste stratul de gem), am cautat pe internet si carti de bucate si iata cu ce-am ramas din multimea de retete.


ingrediente:
- 200 g unt
- 200 g faina 000
- 100 g zahar pudra
- 125 g nuci macinate
- 1 ou
- 1 lingurita scortisoara
- un praf de sare
- un praf de cuisoare macinate
- coaja de lamaie rasa
- 400 g gem  - aici un borcan de gem de prune cu miez de nuca si putin gem de merisoare, in completare
metoda:
- se amesteca faina cu nucile, condimentele si zaharul; se adauga untul rece taiat cubulete si se prelucreaza (la robotul de bucatarie sau cu degetele) pana cand se obtine o compozitie cu aspect de firmituri; se adauga oul si se amesteca scurt, cat sa se adune aluatul;
- se inveleste alautul in folie alimentara si se lasa in frigider 30-60 de minute; (am sarit peste asta, graba era mare, asa ca s-a intins mai greu aluatul, dar se poate si asa);
- se intind trei sferturi din aluat, pe blatul infainat, apoi se aseaza intr-o tava rotunda cu diametrul 24 cm; avand destul de mult zahar, s-ar putea sa fie greu de intins chair daca a stat la rece, caz in care se intinde partial cu sucitorul, se aseaza in tava si apoi se intinde acolo, cu degetele;
- se pune gemul peste aluat;
- pentru grilaj se intinde aluatul in forma de disc (cat forma de copt), se taie fasii si se aranjeaza in forma de grilaj peste gem; eu am facut mai simplu, dupa ce m-am enervat cu primele fasii neascultatoare: am rasucit intre palme snururi de aluat care s-au aplatizat la copt, aratand ca si fasiile;
- se coace in cuptorul incins la 175 grade C, timp de 45-50 de minute.
Se serveste caldut sau rece, pudrat sau nu cu zahar.


Pofta buna!

Sursa 

2 comentarii:

  1. Super bun desertul asta. Si eu vreau sa il fac cat de curand. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte util in perioada asta din an, ajuta la facut loc in camara :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...