duminică, 29 noiembrie 2015

Tarta cu crema de branza si strat crocant




Aceasta este partea a doua a actiunii de cocarit de la "Daring Bakers" pentru luna noiembrie a lui 2015 - despre prima parte, tarta sarata, am zis aici. Cui ii plac tartele, cheesecake-urile si crumble-urile o sa fie fericit de aceasta combinatie a celor trei tipuri de desert. Am incercat varianta simpla, fara fructe in umplutura si mi-a parut rau ca nu am aruncat acolo niste merisoare uscate, asa ca la servire am completat cu jeleu acrisor de struguri. Diferentele fata de reteta-model sunt ca nu mi-a incaput toata cantitatea de "crocant" pe tarta, asa ca am folosit doar jumatate (cantitatile scrise mai jos reprezinta jumatate), iar compozitia cu crema de branza arata extrem de lichida asa ca am adaugat de la mine amidon (o lingura).

ingrediente pentru aluat:
- 175 g faina 000
- 5 g sare
- 100 g unt rece taiat cubulete
- 90 ml apa rece

ingrediente pentru umplutura:
- 450 g crema de branza
- 60 ml frisca
- 150 g zahar
- coaja rasa de la o jumatate de lamaie
- 1 lingurita esenta de vanilie
- 2 oua
- 1 galbenus
- 1 lingura de amidon

ingrediente pentru stratul crocant:
- 70 g faina
- 40 g fulgi de ovaz
- 100 g zahar
- 60 g unt rece

metoda: 
- se prepara aluatul amestecand faina, sare si unt pana cand compozitia are aspect de firmituri; se adauga apa si se amesteca pana cand se aduna aluatul; se inveleste in folie alimentara si se lasa in frigider minim 30 de minute;
- se incinge cuptorul la 220 grade C;
- se intinde aluatul pe blatul usor infainat si se aseaza intr-o tava de tarta de aprox. 23 cm (inalta de cel putin 4 cm); se indoaie excesul de aluat, se inteapa cu o furculita si se coace "orb" (cu greutati asezate pe hartie copt, peste aluat) timp de 10 minute; se indeparteaza greutatile si hartia si se mai coace aluatul 5 minute;
- se mareste temperatura cuptorului la 260 grade C;
- se bate crema de branza cu zaharul, apoi de adauga celelalte ingrediente si se amesteca pana cand se omogenizeaza compozitia; (tarta mea e gresita, cu mijlocul scufundat asa, cred ca din cauza ca am batut prea mult compozitia); se toarna crema peste aluatul copt partial si se coace 15 minute;
- se amesteca ingredientele pentru stratul crocant, se imprastie pe suprafata tartei, si se coace la 140 de grade 50-60 de minute; se lasa sa se raceasca in cuptorul stins lasat cu usa intredeschisa, apoi se lasa in frigider cel putin 6 ore. 

Pofta buna!


Blog-checking lines: For the month of November Krista & Nicole of “Two Cups of Sugar.” challenged us to make our own version of cheesecake crumble pie.

Un comentariu:

  1. Pretty tart! For the record, I didn't find that the 200 deg F was too low. The filling came out perfect. If anything, that crumble could have gone on even later. It was more hard than crumbly.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...