miercuri, 21 noiembrie 2012

Biscuitii cei mai simpli (sables)



Nu stiu de ce nu m-am gandit pana acum sa fac singura biscuiti de-astia simpli, care se pot manca unsi cu crema de ciocolata, lipiti doi cate doi cu gem sau pur si simplu, ei cu ei. Fiind o reteta frantuzeasca clasica am ales "La Cuisine de Bernard" ca sursa, si mai sunt acolo muuuulte retete pe care trebuie sa le incerc!

ingrediente:
- 250 g faina 000
- 120 g zahar pudra vanilat (adica din borcanul cu zahar pudra in care tin  pastai goale de vanilie)
- 130 g unt rece
- praf de sare
- 18 g ou (spargeti un ou, il bateti usor, apoi cantariti)
metoda:
- se amesteca faina cernuta cu zaharul cernut si el;
- se amesteca in robotul de bucatarie faina, zaharul, praful de sare si untul taiat cubulete; se adauga oul batut; se amesteca pana cand compozitia devine omogena;
- se intinde aluatul intre doua foi de hartie de copt astfel incat sa ajunga la 6 mm grosime; se decupeaza discuri care se aseaza pe o planseta cu hartie de copt, apoi se lasa in frigider o ora;
- se incinge cuptorul la 180 gr C;
- se coc biscuitii 15-20 de minute, apoi se scot cu grija pe un gratar de racire.
Se pot pastra in cutii inchise. Din cantitatile de mai sus au iesit aprope 2 tavi mari de biscuiti (cam 30 de bucati, dar am uitat sa-i numar).

 
Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Daca sunt de post ce cauta oul in compozitie?

      Ștergere
    2. Anonim, am recitit reteta de 2 ori, am verificat lista cu retete de post si nu apare acolo, am verificat etichetele ... si nu gasesc ca as fi zis undeva ca sunt de post!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...